Boodschapp start verkoop glutenvrije producten

12 maart 2015

Boodschapp, een app en website die voedingsproducten uit de supermarkt vergelijkt op samenstelling, prijsniveau en smaak, is de webshop Goodso gestart. Daar worden glutenvrije producten verkocht.

"De webshop sluit aan bij de missie van Boodschapp om zoveel mogelijk consumenten makkelijker en bewuster voedingsproducten te laten kiezen en kopen", stelt het bedrijf.

Goodso richt zich in eerste instantie op mensen met voedselallergieën of -intoleranties omdat deze doelgroep meer moeite moet doen om geschikte producten in huis te halen. De eerste niche waar goodso op focust is glutenvrije voeding. Mensen met een glutenintolerantie zoeken on- en offline naar glutenvrije producten en bezoeken vaak meerdere supermarkten. Dit moet makkelijker en sneller kunnen vindt goodso.

Goodso bezorgt op basis van een maandabonnement elke 4 weken de door de consument samengestelde box thuis. De samenstelling van de box kan maandelijks worden aangepast. Het productassortiment bestaat uit 'voorraadkastproducten' zoals pasta, crackers en meel. In het assortiment zitten alleen producten die minimaal een voldoende scoren volgens de richtlijnen van Boodschapp.

Naast glutenvrij staan andere nichemarkten op de planning, zoals suikervrij en lactosevrij. Afhankelijk van de resultaten en toekomstige investeringen behoren een verbreding van het assortiment naar vers of diepvries en het uitrollen naar niches internationaal ook tot de mogelijkheden.

Lees ook:

Boodschapp breidt database fors uit (12 november 2012)

Altijd op de hoogte blijven?