Campina Merk van het Jaar 2014

31 oktober 2014

Campina is Merk van het Jaar 2014 geworden. De Nederlandse consument verkoos het merk boven Mona en Douwe Egberts. Dat maakt dat FrieslandCampina met 2 merken in de overall top-3 staat. Coca-Cola ging naar huis met de prijs voor de meest herkenbare verpakking.

De FNLI noemt de prijzen 'de Oscars van de levensmiddelenindustrie'. Er waren prijswinnaars in diverse productcategorieën, op basis van grootschalig consumentenonderzoek. Dit is uitgevoerd door EFMI Business School en GfK. De merken zijn beoordeeld op kwaliteit, innovatiekracht en expressiviteit.

Winnaars van de 7 productcategorieën:

  • Alcoholische dranken: Hertog Jan
  • Non-alcoholische dranken (excl. zuivel): Douwe Egberts
  • Zoetwaren, snacks, ontbijtproducten, brood en banket: LU
  • Kruidenierswaren overig: Unox
  • Zuivel, kaas en geelvetten: Campina
  • Vers, salades, diepvries en verpakte groenten: Johma
  • Persoonlijke verzorging en schoonmaak: Nivea

De consument koos na Coca-Cola voor Chocomel en Nivea als meest herkenbare verpakking.

De Merk van Het Jaar awards zijn voor de achtste achtereenvolgende keer uitgereikt tijdens de Jaarbijeenkomst van de FNLI. De FNLI introduceert dit jaar een logo om de award kracht bij te zetten. Dit om een eigen en herkenbaar stempel op de markt te drukken.

Een artikel over het Merk van het Jaar is te lezen in EVMI 8.

E-paper (voor abonnees is het hele magazine beschikbaar, voor niet-abonnees enkele pagina’s).

Abonneren

Lees ook:

FNLI: ‘Sector positief over komend jaar'(30 oktober 2014)

Chocomel en Coca-Cola genomineerd voor meest herkenbare verpakking (1 oktober 2014)

Altijd op de hoogte blijven?