ZALTBOMMEL - Campina was vorig jaar voor het tiende jaar op rij het A-merk met de grootste supermarktomzet in Nederland. Het zuivelmerk was goed voor 376,7 miljoen euro.
Dat blijkt uit de Merken Top 100 van Foodmagazine en SymphonyIRI. In het onderzoek worden de omzetgegevens van de grootste merken (food en non-food) vergeleken.
De top vijf bestaat dit jaar uit Campina, Marlboro, Douwe Egberts, Coca-Cola, en Heineken. De snelste stijger is Bio+.
De lijst heeft 60 stijgers en 39 dalers. Nieuwe foodmerken zijn Red Bull, Kanis & Gunnink en Wagner. Crystal Clear viel buiten de lijst.
Het aantal A-merken dat de omzet zag stijgen, lag verder in jaren niet zo hoog.
Lees ook:
- Unilever voert Food Top 100 aan (2 februari 2012)
- 'Verkade en FTO meest verantwoord ' (19 oktober 2011)
- Verkade Merk van het Jaar (13 oktober 2010)
- FrieslandCampina breidt Campina uit (15 december 2009)
- Campina populairste merk (7 december 2009)
Kijk in ons nieuwsoverzicht voor: