Chio beste introductie van 2011

25 mei 2012

DEN HAAG - Zoutjesmerk Chio is uitgeroepen tot beste productintroductie in het supermarktkanaal van 2011.

Dat maakte Distrifood bekend tijdens de uitreiking van de Wheel of Retail in Den Haag.

De uitverkiezing is opmerkelijk omdat Chio (van private labelfabrikant Intersnack uit Doetinchem) gevestigde A-merken in snacks achter zich laat. Chio won behalve het Gouden Wheel ook een Wheel in de categorie Zoetwaren en snacks

Eind vorig jaar won Chio al de overall award van de SuperIntro-verkiezing van 2011 van Vakblad Supermarkt en eerder deze maand werd ook de  FoodTopAward van retailvakblad FoodPersonality in de wacht gesleept voor de beste introductie.

l'Or EspressO

Andere dubbele Wheel of Retail-winnaars waren Douwe Egberts l’Or EspressO (categorie Warme dranken én Special Wheel voor het Meest marktverruimende product) en Hak (categorie Conserven en een Special Wheel voor Innovatie en Durf) met het 1-2-opendeksel

In de categorie Alcoholhoudende dranken en bieren won Bailey's Chocolate, in Diepvries ijs Hertog Monomomentjes, bij Zoetwaren en snacks - Biscuits/koek won Peijnenburg Complete Start en bij Zoetwaren en snacks - Chocolade wonnen zowel Bros Tablets als Milka Snax.

Olvarit mijn 1e soepje

In de categorie Babyproducten was Olvarit mijn 1e soepje de winnaar, in de categorie Kaas Maaslander Keepkantjes, bij Diepvriessnacks Mora Fijnproeverskroket, bij Bakproducten Dr. Oetker Cupcakes en bij Ontbijtproducten De Ruijter Specials.

In totaal werden 17 Wheels of Retail uitgereikt in 16 productcategorieën.

Bepaald door inkopers

De prijswinnaars worden bepaald door een jury van inkopers van C1000, Jumbo (Bijeen), Superunie en Albert Heijn.

Met onderzoeksbureaus Nielsen en Gfk is onder meer gelet op opname, doorstroming en consumentenvraag.

Lees ook:

Altijd op de hoogte blijven?