Coca-Cola verspreidt grasgeur

20 mei 2008

ROTTERDAM - Coca-Cola gaat binnenkort zijn frisdrank promoten met de geur van vers gras in een reclamecampagne rond het EK voetbal.

Een woordvoerder van het frisdrankbedrijf bevestigde dinsdag een bericht hierover in het AD.

In twintig grote supermarkten komen machines te staan met een display die de grasgeur verspreiden.

De display ziet eruit als een minivoetbalstadion. Er komt ook kunstgras te liggen, zodat de klant meteen de associatie met gras en voetbal maakt.

Het is voor het eerst dat Coca-Cola geuren toepast in een reclame-uiting.

De reclame is onderdeel van de EK-campagne met voetballer Ruud van Nistelrooy als ambassadeur. Die figureert ook in reclamespotjes op de televisie. Coca-Cola wil op die manier iedereen alvast opwarmen voor het EK.

Lees ook:
Coca-Cola en Cargill ontwikkelen Truvia (19 mei 2008)

Coca-Cola duurste foodmerk (16 mei 2008)

Heineken presenteert 'lawaaihoed' (8 mei 2008)
 

WC-papier WK-topper (19 juni 2006)

Bekijk ons nieuwsoverzicht voor:
Alle artikelen over Coca-Cola

Bron: ANP

Altijd op de hoogte blijven?