Fabrikanten houden zich aan reclamecode kinderen

16 november 2012

RIJSWIJK - De levensmiddelenfabrikanten houden zich aan de restrictie om geen reclame meer te maken gericht op kinderen tot 7 jaar. Dat blijkt uit de jaarlijkse peiling van de regels rondom kinderen en reclame die de Stichting Reclame Code (SRC) in opdracht van de FNLI uitvoerde.

Uit de peiling blijkt wel dat aanbieders van levensmiddelen zich meer bewust moeten worden van reclame-uitingen op hun websites.

Het merendeel van de bedrijven richt zich met reclame niet op kinderen tussen de 7 en de 12 jaar. Bedrijven die dit toch doen,  lichten hun beleid toe op www.zorgvuldigereclame.nl. Van de bedrijven die reclame maken op tv gericht op kinderen zijn er slechts 3 die dat niet doen: Bickery Food Group, Chiquita en Super Unie.

Begin 2010 heeft het bestuur van de Stichting Reclame Code de aangepaste Reclamecode voor Voedingsmiddelen (RvV) aangenomen. Daarbij spraken levensmiddelenfabrikanten af om geen reclame meer te richten op kinderen tot 7 jaar. Eerder had de FNLI haar lidbedrijven ook opgeroepen om geen reclame voor voedingsmiddelen te richten op kinderen van 7 tot 12 jaar, tenzij zij hun reclamebeleid toelichten op www.zorgvuldigereclame.nl.

Lees ook:

Altijd op de hoogte blijven?