Jumbo introduceert biologische zuivellijn

10 augustus 2015

Jumbo Supermarkten komt met een lijn aan biologische zuivelproducten onder huismerk. De zuivellijn maakt onderdeel uit van een groter biologisch assortiment dat de retailer stapsgewijs invoert.

Het gaat bij de huismerklijn voor zuivel om biologische verse magere en (half)volle melk, karnemelk, magere en volle yoghurt, magere kwark en crème fraîche.

Jumbo wil de klanten bij de biologische lijn niet alleen de herkomst van de producten aangeven, maar ook het verhaal achter het product. Zo wordt op zoveel mogelijk producten uitgelegd wát het biologisch maakt en wat het persoonlijk verhaal van bijvoorbeeld de teler is.

Lijn breidt uit

Behalve zuivel heeft Jumbo ook al andere biologische producten in het schap, zoals vers brood, eieren, koffie, diverse groenten en vers vlees. Gedurende het jaar wordt de biologische huismerklijn uitgebreid naar iedere productgroep.

Jumbo let bij de biologische huismerklijn sterk op duurzaamheid en het milieu, ook bij de verpakkingen. Zo hebben de zuivelpakken bijvoorbeeld geen plastic dop, zodat ze makkelijker te recyclen zijn.

Met de biologische lijn wil het familiebedrijf bijdragen aan een betere wereld. “We hebben de balans tussen mens, dier en milieu hoog in het vaandel staan”, vertelt Colette Cloosterman-Van Eerd, directeur Formule en Innovatie van Jumbo Supermarkten. “Daarom is het eigenlijk vanzelfsprekend dat we met een biologische zuivellijn komen.”

Lees ook:

Altijd op de hoogte blijven?