ALMELO - ‘Plantaardig’ kaasalternatief Kees komt vanaf 1 maart onder het Kips-merk van Zwanenberg Food Groupin bedrijfs- en institutionele restaurants.
Het maakt dat zo’n tienduizenden medewerkers kennis kunnen maken met dit broodbeleg. Kees is een gezonde keuze omdat het minder verzadigd vet en minder zout bevat dan reguliere kaas.
Dierlijk wordt plantaardig
Producent Keesmakers vervangt tijdens het productieproces de verzadigde (dierlijke) melkvetten door onverzadigde plantaardige vetten.
Daardoor bevat het 60 procent minder verzadigd vet dan 48+ Goudse kaas. Ook wordt 30 procent minder zout toegevoegd. Het product is genomineerd voor de jaarprijs van het Voedingscentrum 2011.
Zwanenberg gelooft erin
Zwanenberg Food Group gelooft in het potentieel van kees voor de foodservice.
“Wij merken dat steeds meer gasten behoefte hebben aan een ruime keuze in verantwoorde voeding en zijn daarom voortdurend op zoek naar lekkere, gezonde en duurzame producten”, zegt Michel Schuirink van het bedrijf.
“Wij vinden het geweldig dat Zwanenberg kees bij zoveel mensen introduceert”, stelt Keesmaker Marc van Wanroij.
Groene vinkje
Kips heeft een basisassortiment, een verwenlijn en een bewuste lijn. Kees komt in het verantwoorde assortiment met Gezondere Keuze Vinkje (het groene vinkje).
Het komt in de foodservice (bedrijfskantines, zorg- en overheidsinstellingen) beschikbaar in 2 smaken: een hartige, belegen kaas en een pittige, oude kaas.
Lees ook:
- Kees voert logo Ik Kies Bewust (18 januari 2012)
- Ik Kies Bewust-logo wordt 'het Vinkje'(17 november 2011)
- Kees genomineerd voor Jaarprijs Voedingscentrum (12 oktober 2011)
- Zwanenberg kiest merknaam Kips (21 juli 2011)
- 'Plantaardige' kaas Kees nu landelijk (8 juni 2011)
- Kijk in ons nieuwsoverzicht voor:
- Alle berichten over kees
- Alle berichten over Zwanenberg
- Alle berichten over Ik Kies Bewust