'Marketingtrucjes food ontmaskeren'

21 september 2012

DEN HAAG -  De Consumentenbond start de campagne ‘Kletsplaatjes’. Die moet de marketingtrucs van levensmiddelenfabrikanten ontmaskeren, aldus de bond.

"Voedselfabrikanten zetten consumenten regelmatig op het verkeerde been met mooie namen, verleidelijke plaatjes en onzinnige claims op verpakkingen", aldus de Consumentenbond. De bond roept start daarom consumenten op om eigen voorbeelden in te sturen voor de ‘Wall of Shame’ (zie foto).  De Consumentenbond wil zo fabrikanten dwingen eerlijker te zijn over hun producten.

"Wat op de buitenkant staat, zit vaak helemaal niet in de verpakking of maar mondjesmaat. Sourcy Vitamin Water sinaasappel calamansi klinkt lekker exotisch en gezond, maar is niets anders dan suikerwater met een beetje citrusaroma en toegevoegde vitamines", zegt Bart Combée, directeur van de Consumentenbond.

Lees ook:

 

Altijd op de hoogte blijven?