Nestlé Professional komt met seizoenkoffie

25 oktober 2013

AMSTERDAM - Nestlé Professional brengt samen met Monin (fabrikant van dranksiropen) koffie-seizoenspecials uit.

Begonnen wordt met een winter- en een kerstspecial. Voor de winter is er een cappuccino en een latte macchiato met de smaak van hazelnoot. De kerstspecial is een latte macchiato en warme chocolademelk met een vleugje speculaas.

Met het invoeren van seizoensgebonden koffievariaties wil Nestlé Prefessional ondernemers de kans bieden, waarde toe te voegen aan het kopje koffie om zo in te spelen op de wens van de consument.

'Twee keer de prijs'

“Consumenten verwachten steeds meer een variatiekoffie in plaats van een standaard zwarte koffie”,  stelt Roelof van Dinter, directeur van Nestlé Professional Benelux. "Voor een latte macchiato wordt met gemak twee keer de prijs van een 'gewone' kop koffie betaald.”

“Door onze samenwerking met Monin willen we ondernemers laten zien hoe makkelijk het is om deze variaties aan te bieden en hoeveel originele en verrassende mogelijkheden er zijn", aldus Van Dinter.

Paas- en zomerspecial

Behalve de winterspecial en de kerstspecial presenteert het bedrijf ook alvast de paasspecial (afhankelijk van het weer: chocolate latte macchiato of chocolate iced latte macchiato) en de zomerspecial (ijskoude mojito latte macchiato).

Nestlé kan voor deze seizoenspecials ook aanvullende recepten, bereidingsinstructies, marketingmateriaal en een aanvullende training bieden.

'Latte art'

Tijdens een dergelijke training wordt aandacht besteed aan de ‘hogere kunst van de latte art’, waardoor de specials nog feestelijker gepresenteerd kunnen worden.   

De seizoensgebonden koffievariaties zijn onderdeel van het serviceprogramma ProCare van Nestlé Professional en beschikbaar voor afnemers van het Nescafé Milano koffieconcept.

Lees ook:

Altijd op de hoogte blijven?