Nieuwe Lay's-chips ongekend succes

22 oktober 2010

HILVERSUM - De Maak de Smaak campagne van Lay’s blijft succesvol. De proefzakken met 3 nieuwe smaken die uit de finale voortkwamen, zijn geregeld uitverkocht.

Consumenten konden eerder dit jaar aangeven welke nieuwe smaak ze in het assortiment wilden hebben. Bijna 300.000 mensen reageerden en bedachten in totaal 700.000 smaken.

In september werden uiteindelijk patatje joppie, babi pangang en mango red chilli als finalisten uitgekozen. Lay’s heeft hier kleine proefzakjes van gemaakt die in beperkte voorraad in supermarkten worden aangeboden.

Deze chipszakjes zijn bijna niet aan te slepen, zodat geregeld nee verkocht wordt, meldt Distrifood.

Inmiddels heeft de chipsfabrikant in krap een maand tijd ook al bijna 70.000 stemmen op de website binnen. De smaak die het meest gekozen wordt, gaat daadwerkelijk een jaar in de productie.

Stemmen kan nog tot 28 november.

Lees ook:
Belangstelling voor ideeën consument groeit (4 oktober 2010)

Chips joppie, babi pangang of mango red chilli? (21 september 2010)

700.000 nieuwe chipssmaken (3 juni 2010)

Lays zet consument in voor nieuwe smaak (9 maart 2010)

Kijk in ons nieuwsoverzicht voor:
Alle berichten over Lays

Altijd op de hoogte blijven?