Opnieuw app voor productvergelijking

20 februari 2012

foodhouseAMSTERDAM - Smartphone-app Boodschapp krijgt concurrentie van een nieuwe app en site: Foodhouse. Ook hier worden producten en hun voedingswaarde vergeleken.

Daarnaast is er informatie over supermarkten te vinden. Dat meldt de Levensmiddelenkrant.

Ontwikkelaar van de app en de website is Syndicate Plus, die ook achter de app Aanbieding zit.

Met de nieuwe app kunnen klanten zien welk product waar te koop is, welke gerelateerde producten er zijn en wat de ingrediënten, keurmerken en allergenen zijn.

Op de site van de app wordt gemeld dat deze informatie wordt bijgehouden door Syndicate Plus, maar ook door supermarkten en fabrikanten.

8000 producten

Syndicate Plus heeft informatie in meer dan 40 productcategorieën bij Albert Heijn, Jumbo en C1000 verzameld. In totaal gaat het om zo’n 8000 producten.

De productvergelijkende functie van Foodhouse komt overeen met die van de app Boodschapp die ook productinformatie van Albert Heijn, Jumbo en C1000 herbergt.

Een verschil is dat Boodschapp ook aangeeft of er in binnen een supermarktformule nog duurdere of goedkopere productvarianten zijn. Foodhouse heeft deze optie niet.

Foodhouse heeft vooralsnog alleen een app voor de iPhone. De Android-telefoons volgen later.

Lees ook:

Altijd op de hoogte blijven?