Paginagrote excuses Nutricia voor schaarste babyvoeding

2 mei 2013

ZOETERMEER - Nutricia heeft in een paginagrote advertentie in diverse dagbladen zijn excuses gemaakt voor de slechte verkrijgbaarheid van de Nutrilon-babyvoeding.

In de advertentie, in de vorm van een brief die is ondertekend door general manager van Nutricia Nederland Christophe Wadel, wordt uitgelegd dat Nutricia wordt geconfronteerd met een ongekend hoge vraag in de winkel, voornamelijk door de vraag van ouders buiten Nederland. Daarmee verwijst Wadel naar handelaren die de produceren naar China exporteren. Daar is grote behoefte aan westerse babyvoeding omdat de Chinese melkpoeder na het melamineschandaal niet wordt vertrouwd. Dat geldt ook voor producten die Europese bedrijven in China produceren.

Nutricia stelt de leveringen de afgelopen maanden te hebben verhoogd. "Ook werken we nauw samen met Nederlandse supermarkten en drogisterijen. Daarom vindt u in de meeste winkels een beperking van het aantal verpakkingen dat per klant kan worden gekocht."

Nutricia wijst erop dat de producten ook online bij Wehkamp te bestellen zijn.

Lees ook:

Altijd op de hoogte blijven?