Pepsi introduceert Next in Nederland

25 februari 2014

UTRECHT - Pepsi introduceert Pepsi Next, met 30 procent minder suiker en stevia-extract. Het merk spreekt van de "grootste innovatie op de Nederlandse colamarkt in ruim 20 jaar".

Pepsi Next stroomt de komende weken in bij alle supermarkten. Nederland is, na Australië en Frankrijk, één van de eerste landen waar het product verkrijgbaar is. Pepsi stelt met de nieuwe colavariant als eerste A-merk cola in te spelen op de trend om bewuster met voeding om te gaan, met behoud van smaak. "Met Pepsi Next creëert Pepsi een nieuwe colasoort in de frisdrankmarkt, tussen de traditionele met suiker gezoete cola’s en de cola’s die geen suiker bevatten."

Pepsi Next is een aanvulling op het bestaande assortiment. De frisdrank is, net als de bestaande varianten, verkrijgbaar in 1,5 liter flessen, 0,5 liter flessen en 0,33 liter blikjes in een 4-pack.

De lancering wordt vanaf april  ondersteund met een tv-commercial, POS-materiaal, tastings op de winkelvloer, sampling en promoties.

Eerder werd Pepsi Next ook in de VS gelanceerd, maar dat was een frisdrank met minder suiker en zoetstoffen. Vorig jaar werd aspartaam uit de Amerikaanse variant van gehaald.

Lees ook:

Altijd op de hoogte blijven?