Yakult ziet verkopen toenemen

3 november 2011

AMSTERDAM - Yakult ziet de verkopen in Europa en Nederland - in tegenstelling tot eerdere berichten - gestaag oplopen.

Vorig jaar werden in Nederland in het Europese boekjaar (van januari tot en met december) bijna 207 flesjes per dag verkocht. In 2009 werden 201 flesjes per dag verkocht. Dit mindere aantal kwam mede door de probiotica-affaire uit 2008.

Dat laat Yakult Nederland weten. Gelet op de jarenlange gemiddelde index (100 procent), staat 2010 op 102.9 procent (tegenover 95.0 procent in 2009).

Voor dit jaar verwacht Yakult in Nederland een verdere groei van 2 à 3 procent.

Het marktaandeel van Yakult in Nederland nam vorig jaar toe met 11,9 procent.

Verkopen Europa
In Europa werden in het Japanse boekjaar 2010 (van april 2010 tot en met maart 2011) 706.000 flesjes per dag verkocht. In 2009 ging het om 697.000 flesjes per dag.

De omzet in Europa steeg in het Europese boekjaar van bijna 73,8 miljoen euro (in 2009) naar bijna 74,8 miljoen euro (in 2010).

Omrekenverschillen

Eerdere berichten als zou de omzet In Europa fors zijn gedaald worden door het bedrijf tegengesproken. De verwarring wordt geweten aan omrekenverschillen in de valuta's (yen en euro).

In de rest van de wereld groeit vooral in China de populariteit van het drankje. Yakult investeert dan ook fors in uitbreiding van de productie hier. In 2013 opent een tweede Chinese fabriek in Guangzhou. In 2012 neemt Yakult ook zijn eerste fabriek in de VS in gebruik.

Lees ook:
'Yakult beschermt niet tegen luchtweginfectie' (20 oktober 2010)

Yakult bouwt fabriek in VS (25 juni 2010)

Yakult: voorlopig geen nieuwe introducties (3 juli 2009)

Kijk in ons nieuwsoverzicht voor:
Alle berichten over probiotica

Alle berichten over Yakult

Altijd op de hoogte blijven?