HAS Kennistransfer en Bedrijfsopleidingen start in februari met een nieuwe cursus: Conceptontwikkeling Food. Dit omdat uit het werkveld vaak te horen is dat de productontwikkeling in Nederland goed verzorgd is, maar dat creativiteit nogal eens ontbreekt.
In deze creatieve cursus kunnen levensmiddelentechnologen, productontwikkelaars, maar ook marketeers en vormgevers hun kennis kunnen verbreden op het gebied van het ontwikkelen van nieuwe concepten.
In de 7-daagse cursus kunnen cursisten hun creativiteit en kennis van zaken inzetten om bijzondere en nieuwe productconcepten ontwikkelen om succesvol de markt te veroveren. Volgens HAS krijgen ze de mogelijkheid om via een speciaal ontwikkeld conceptontwikkelingsmodel ‘hun skills op het gebied van conceptontwikkeling naar ene hoger niveau te tillen.
De cursus richt zich op medewerkers in de food en mensen die affiniteit met food hebben. Te denken valt aan productontwikkelaars, levensmiddelentechnologen uit de industrie, maar ook bakkers, chefkoks van restaurants en foodmanagers van bijvoorbeeld pretparken.
De doelgroep is vaak technisch onderlegd maar heeft nooit echt geleerd creativiteit te stimuleren of in goede banen te leiden. Intuïtief werken of de eigen smaak zijn bij hen meestal leidend.
Het gebruikte conceptontwikkelingsmodel wordt ook gebruikt in de voltijdsopleiding Food Design & Innovation van HAS Hogeschool.
Lees ook:
- HAS start opleiding FreshFood & Innovation (20 maart 2014)
- Boon winnaar bij Food Experience (6 februari 2014)
- HAS benoemt lectoren co-creatie en coöperatie (22 november 2013)