CSM wint Horecava Award Food and Beverage

10 januari 2011

AMSTERDAM - Kate's Cakes heeft de Horecava Innovation Award gewonnen in de categorie Food & Beverage. De minicakes van CSM wonnen vooral omdat handig wordt ingespeeld op de trend nieuwe nostalgie.

Kate's Cakes bestaat uit een assortiment van 5 felgekleurde mini-cakejes die zijn gemaakt naar Angelsaksisch recept.

Volgens de jury vormen de ambachtelijke presentatie van de cakes samen met de kleurrijke promotiematerialen een aantrekkelijk concept. "Leuk en lekker. Goede textuur, smeuiig van smaak".

De cakejes zijn bekend van de tv-serie ' Sex and the City'. CSM Benelux zorgt dat ze nu in de Benelux op de markt komen.

Op de foto Karin Borger, Edwin Wentink en Gert de Kooter van CSM met hun prijs.

Angélique Schmeinck (van Taste to Taste) won de Award in de categorie Concepts & Co-creation met haar culinaire inspiratieboek 'Smaakvrienden Groenten'.
 
Duurzaamheidsaward
GRO Mushrooms, La Place en Vroegop-Windig wonnen een speciale duurzaamheidsaward met hun gezamelijke concept. Hierbij haalt Vroegop-Windig koffiedrab van de La Place restaurants op (zo'n 220 ton per jaar) en brengt dit naar GRO Mushrooms. Deze gebruikt het als ondergrond voor de duurzame teelt van paddenstoelen die weer worden verkocht in de La Place restaurants.

De jury noemt dit een prachtig voorbeeld van eigentijds ketendenken. 

Overall winnaar
De overall winnaar van de Horecava Innovation Award werd het Buro voor Akoestische Zaken uit Rotterdam met panelen van rendiermos om de akoestiek in ruimtes beter te maken.

Lees ook:
Trends op Horecava (fotoverslag) (11 januari 2011)

Paddenstoelen kweken op koffiedik (29 juli 2010)

Food-award Horecava voor Brassica koolzaadolie (11 januari 2010)

Kijk in ons nieuwsoverzicht voor:
Alle berichten over de Horecava 

Altijd op de hoogte blijven?