Ojah (Beeter) kan exportambities realiseren

3 december 2013

SCHIPHOL - Ojah is een van de 10 eerste winnaars van het Oranje Handelsmissiepakket geworden. Het bedrijf, bekend van vlees- en visalternatief Beeter, kan met deze exportondersteuning verdere internationale ambities realiseren.

Dat hebben Camiel Eurlings (KLM), Ralph Hamers (ING), Michaël van Straalen (MKB-Nederland) en Simon Smits (ministerie van Buitenlandse Zaken) op Schiphol bekendgemaakt.

Ojah uit Ochten timmert behoorlijk aan de weg. In Nederland zijn 27 Beeter-gebaseerde producten verkrijgbaar, in België 6 en in Duitsland 5. Ook zijn de eerste containers al verscheept naar Zuid-Afrika en de VS.

Beurs Gulfood

Nu heeft het 'peulenvlees' ook interesse getrokken vanuit de Verenigde Arabische Emiraten. Ojah wil daarom in februari 2014 een stand op de beurs Gulfood, om producenten en prospects te ontmoeten.  

Het Oranje Handelsmissiepakket dat Ojah nu ontvangt, bestaat uit een volledig begeleide deelname aan officiële handelsmissies, een handelsmissie op maat of deelname aan internationale beurzen, ter waarde van 10.000 euro.

evmi-beeter-goldennuggets-klein‘Golden Nugget’

Ojah presenteerde op de bijeenkomst op Schiphol de Golden Nugget (foto rechts), een 100 procent plantaardige, glutenvrije variant van de bekende kipnugget.

Met dit product uit de nieuwe Beeter Bereid-lijn wil Ojah in 2014 ook buiten Nederland gaan scoren. Het handelsmissiepakket is daarvoor een extra steun in de rug.

Kansrijk exporteren

Het is voor het eerst dat 10 middelgrote bedrijven dit pakket ontvangen. Het Oranje Handelsmissiefonds wil bedrijven inspireren en stimuleren om kansrijk te exporteren. De komende 5 jaar zullen jaarlijks 10 bedrijven worden uitgekozen.

Andere bedrijven die het pakket ontvingen zijn koffiebranderij G. Peeze (voor de export naar Rusland en China) en Heatmatrix (voor het terugwinnen van industriële restwarmte in Oost-Europa en Azië).

Lees ook:

Altijd op de hoogte blijven?