Schuttelaar herdenkt Charlie Hebdo

9 januari 2015

Schuttelaar & Partners heeft donderdag 8 januari tijdens het Nieuwjaarscafé 'Impact in 2015' de aanslag bij het Franse satirische weekblad Charlie Hebdo herdacht.

Marcel Schuttelaar, één van de 6 managing partners van het bureau, zei erover te hebben nagedacht of er überhaupt wel een nieuwjaarstoost moest worden uitgebracht na de schokkende gebeurtenissen in Parijs. "We hebben Schuttelaar & Partners 20 jaar geleden opgericht om de samenleving wat gezonder en beter te maken. In 20 jaar hebben we honderden campagnes gevoerd en bedrijven begeleid. We zijn heel erg tevreden over wat we bereikt hebben. Maar soms moet je vaststellen dat het niet goed gaat... Bij de gebeurtenissen bij Charlie Hebdo voel je de grond onder je wegzakken, de aanslag komt wel heel erg dichtbij..."

Schuttelaar wees op het belang van de vrijheid van meningsuiting voor iedereen. Bovendien moet voorkomen worden dat groepen mensen uit elkaar worden gedreven of tegen elkaar worden opgezet. Daarop bracht hij alsnog een toost uit op alle mensen die de wereld beter willen maken op onder meer het gebied van gezondheid en duurzaamheid.

De bijeenkomst werd gehouden in mediacentrum Nieuwspoort. Voor de deur van Nieuwspoort hadden demonstranten een bloemenmonument gecreëerd (zie foto) voor de slachtoffers van de aanslag bij Charlie Hebdo.

Tijdens Impact in 2015 kwamen diverse sprekers aan het woord met innovaties op het gebied van duurzaamheid en gezondheid.

Lees ook:

Eiwit winnen uit zeewier (9 januari 2015)

Altijd op de hoogte blijven?