Smilde Bakery en Dobla gaan uit elkaar

9 maart 2016

Smilde Bakery en Dobla gaan weer hun eigen weg. Dit omdat Smilde Bakery op 1 januari Van de Leur heeft overgenomen. De drie zaten als zelfstandige partijen in de gezamenlijke verkoop- en marketingorganisatie Family Brands. Deze wordt nu opgeheven.

Dat werd bekendgemaakt op Bakkersvak. Smilde Bakery en Dobla gaan voortaan op eigen gelegenheid weer de markt voor ambachtelijke bakkers te bedienen.

Bakkersvak 2014

Verkoop- en marketingorganisatie Family Brands werd twee jaar geleden, tijdens Bakkersvak 2014, gepresenteerd door de drie familiebedrijven Dobla, Smilde Bakery (merk Pruvé) en Van de Leur.

Eén organisatie moest meer slagkracht bieden om de Nederlandse ambachtelijke bakkerijmarkt te bedienen, met een breder assortiment, gezamenlijke acties en nieuwe concepten.

Verhoudingen veranderen

Het samen optrekken bleek volgens de partijen zó succesvol dat Smilde Bakery op 1 januari Van de Leur overnam. Omdat de verhoudingen binnen Family Brands nu veranderen, is besloten te stoppen met deze organisatie.

De splitsing tussen Dobla en Smilde Bakery zal waarschijnlijk in mei zijn afgerond.

Lees ook:

Altijd op de hoogte blijven?