DOETINCHEM - Unilever staat nummer 1 op de zogenaamde Ethical Reputation Index. Het concern gaat automaker Toyota en bank HSBC voor.
De ranglijst, opgezet door het onderzoeksbureau Covalence, is gebaseerd op
45 criteria op gebied van onder meer arbeidsomstandigheden en afvalmanagement.
Heineken
In de Top 10, specifiek voor de voedingsmiddelenindustrie, staat behalve Unilever ook Heineken hoog genoteerd (zevende plaats).
Volgens Covalence zijn aspecten als een lagere milieubelasting, eco-innovatie en anti-corruptie beleid in 2007 belangrijker geworden.
Andere zaken als arbeidsonstandigheden en social impact zijn juist meer naar de achtergrond gedrongen.
De complete F&B Top 10 is:
1. Unilever
2. Starbucks
3. Diageo
4. Danone
5. SABMiller
6. Kellogg's
7. Heineken
8. Kraft
9. Cadbury
10. Heinz
Lees ook:
Cacaobedrijven moeten verantwoordelijker ondernemen (30 mei 2007)
Bekijk ons nieuwsoverzicht voor:
Alle artikelen over Unilever