Nieuws

  • evmi-kindermarketing-foodwatch

    ‘Stop kindermarketing onverantwoorde producten’

    K3 paprikahartjes, Mega Mindy Hagelslag: Foodwatch is een actie gestart tegen de kindermarketing van Studio 100. “De populaire figuurtjes op de kleurrijke verpakkingen helpen voedselproducenten hun onverantwoorde producten aan kinderen te slijten”, vindt de consumentenorganisatie. Foodwatch stelt dat de figuurtjes van Studio 100, zoals K3,… Lees verder →

  • boterham

    ‘Anti-brood trend kan gezondheid schaden’

    Een tarwevrij dieet, zoals De Voedselzandloper en Broodbuik propageren, kan zorgen voor een jodiumgebrek. Dat te veel brood ziek maakt, is nooit bewezen. Maar te weinig brood en daardoor jodiumtekort, kan wél leiden tot klachten, ziekte en problemen bij de hersenontwikkeling van kinderen. Daar moet… Lees verder →

  • brood zonder zetmeel top

    TOP ontwikkelt brood zonder zetmeel

    TOP bv ontwikkelt een brood op basis van eiwitten, vezels en gommen. Het brood bevat geen zetmeel en daardoor weinig koolhydraten en is vrij van gluten. Met de ontwikkeling van het brood zonder zetmeel speelt TOP bv in op de kritiek op het hoge gehalte aan koolhydraten en… Lees verder →

  • Unilever

    Unilever onderzoekt materialen

    Unilever gaat samen met Stichting FOM en NWO Aard- en Levenswetenschappen (ALW) het fysische gedrag van producten onderzoeken. Het gezamenlijk onderzoeksprogramma, dat start op 1 juni 2015, moet inzicht geven in hybride zachte materialen. Het doel van de samenwerking is fundamenteel onderzoek en valorisatie.   “Veel voedings- en consumentenproducten, zoals… Lees verder →

  • evmi-lastpak

    Actie #lastpak tegen te grote verpakkingen

    Ruim een derde van de mensen die eten weggooien, doet dit omdat er te veel in de verpakking zit. Dit speelt vooral bij verpakte groenten, vlees en brood. Het Voedingscentrum is daarom via social media de actie #lastpak gestart, om voorbeelden van te grote verpakkingen… Lees verder →

  • proviande

    Van Rooi sluit Proviande Scherpenzeel

    Van Rooi Group heeft de vestiging van Proviande in Scherpenzeel gesloten. De activiteiten zijn verhuisd naar Helmond. In Scherpenzeel werden regionale specialiteiten en biologisch vlees voorverpakt. Door deze activiteiten bij Van Rooi Meat in Helmond onder te brengen, verwacht Van Rooi logistieke voordelen te behalen.… Lees verder →

  • robuust rundvlees

    Merk Robuust voor duurzaam Hollands rundvlees

    Keten Duurzaam Rundvlees start Robuust, een nieuw kwaliteitsmerk voor (h)eerlijk vlees. Het gaat om een hoge kwaliteit puur en ambachtelijk rundvlees, uitsluitend van vleesrassen die in Nederland zijn gehouden. Het consumentenmerk maakt dat het vee en vlees van geboorte tot bord traceerbaar en controleerbaar is,… Lees verder →

  • evmi-iglo-foreverfoodtogether

    Iglo start duurzaam en gezond programma

    Iglo zal haar productportfolio over 5 jaar geheel duurzaam hebben ingekocht en geproduceerd. Ook zal dan 100 procent van de producten een ‘gezondere keuze optie’ zijn. De fabrikant heeft een Nutrient Profiling Tool om elk product te beoordelen op calorieën, verzadigde vetten en zout. Ook… Lees verder →

  • Bionext

    Bionext overhandigt petitie tegen octrooi op voedsel

    Bionext heeft dinsdag 26 mei een petitie tegen octrooi op voedsel overhandigd aan Nederlandse Europarlementariërs in Brussel. De petitie tegen octrooi op voedsel, met als titel ‘Hart voor biodiversiteit, geen octrooi op leven’, werd overhandigd tijdens de maandelijkse landbouwborrel, waar het thema ‘kwekersrecht versus octrooirecht’ centraal… Lees verder →

  • Heineken

    FNV: ‘150 banen weg bij Heineken’

    Bij het hoofdkantoor van Heineken verdwijnen 150 arbeidsplaatsen. Dat zegt een woordvoerder van vakbond FNV in De Telegraaf. Volgens de FNV verdwijnen zowel in Amsterdam als in Zoeterwoude banen. Afgezien van de banen die worden geschrapt, zouden werknemers op op 140 posities opnieuw moeten solliciteren.” Bovendien zouden… Lees verder →

Pagina 1 van 1.07912345...102030...Minst recente »