Pure chocola verzadigt meer

Pure chocola verzadigt meer

KOPENHAGEN - Pure chocolade verzadigt mogelijk meer dan melkchocolade. Dat beweren onderzoekers van de Universiteit van Kopenhagen.

'Pure chocolade vermindert de lust voor zoete, zoute en vette voeding Met andere woorden: pure chocola eten kan wel eens een efficiënte manier zijn om je gewicht met Kerstmis op peil te houden', aldus het persbericht van de universiteit.

Het onderzoek werd verricht onder 16 jonge, gezonde mannen met normaal gewicht die hielden van zowel melk- als pure chocolade. Ze kregen in twee sessies 100 gram van melk-, dan wel pure chocola die ze in een kwartier mochten opeten.

Na 2,5 uur mochten ze zoveel pizza eten als ze wilden. De calorie-inname van de proefpersonen lag gemiddeld 15 procent lager als ze pure chocolade hadden gegeten.

Lees ook:
DSM: 'Fabuless heeft wel effect op lange termijn' (18 november 2008) 

Unilever laat hoodia vallen (17 november 2008) 

Zie ook:
Dossier verzadiging en eetlustremmers 

Kijk in ons nieuwsoverzicht voor:
Alle berichten over chocolade

Gepubliceerd op 24-12-2008 (10:37) door Norbert van der Werff

Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Reageer

Uw commentaar wordt gewaardeerd, mits u de reactieregels respecteert. Door te reageren, geeft u aan deze regels te hebben gelezen en er mee in te stemmen. De redactie van Elsevier Voedingsmiddelen Industrie behoudt zich te allen tijde het recht voor reacties die niet aan de forumregels te voldoen, te wijzigen of te verwijderen. Uw e-mailadres wordt uitsluitend gevraagd om misbruik van de reactiepanelen te voorkomen. Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond en wordt niet gebruikt voor marketingdoeleinden. We bewaren uw gegevens strikt vertrouwelijk.
 
Naam :
E-mail adres :
Reactie
Gegevens onthouden?
Ja Nee

Meer Product & ontwikkeling nieuws