Omega-3 voorkomt kanker niet
SANTA MONICA - Omega-3 vetzuren voorkomen kanker niet. Dat is de belangrijkste conclusie van een uitgebreide systematische review in JAMA (Journal of the American Medical Association).De review omvat de resultaten van twintig cohortstudies uit zeven verschillende landen over elf verschillende kankertypen. In totaal omvatten deze cohorten gegevens over de preventie van kanker bij meer dan 700.000 deelnemers.
De onderzoekers vonden hierin slechts acht statistisch significante verbanden voor de preventieve werking van omega-3 vetzuren tegen kanker. Dat is volgens de onderzoekers zo weinig dat het onwaarschijnlijk is dat omega-3 supplementatie de kans op kanker verkleint.
Klik hier voor het artikel.





Jaaroverzicht 2009




