Voeding & gezondheid nieuws
WAGENINGEN - Wageningen University onderzoekt de invloed van de eerste hapjes op de ontwikkeling van de smaakvoorkeur van baby’s.
02-09-2010 (10:50)
02-09-2010 (10:50)
WAGENINGEN - Consumenten staan positiever tegenover genetisch gemodificeerde groente en fruit als die producten extra goed zijn voor de gezondheid. Dat blijkt uit Wagenings onderzoek.
30-08-2010 (10:51)
30-08-2010 (10:51)
WAGENINGEN - Alleen vrouwelijke hartpatiënten en hartpatiënten met diabetes hebben baat bij omega-3-vetzuren. Dat blijkt uit een tienjarig onderzoek onder bijna 5000 hartpatiënten in Nederland.
30-08-2010 (08:56)
30-08-2010 (08:56)
DEN HAAG – De concentraties perfluoralkylverbindingen in levensmiddelen zijn zo laag dat het gezondheidsrisico voor consumenten verwaarloosbaar is.
26-08-2010 (09:19) | 1 reactie(s)
26-08-2010 (09:19) | 1 reactie(s)
Meer Voeding & gezondheid nieuws
- 20-08-2010 'Bier verhoogt kans op psoriasis bij vrouw'
- 20-08-2010 Biologisch product niet gezonder
- 19-08-2010 Amerikaanse artsen schrijven fruit voor
- 13-08-2010 Voedingscentrum: industrie goed op weg
- 13-08-2010 San Francisco wil verbod speeltje bij vette hap
- 13-08-2010 Koek of snoep in veel broodtrommels
- 05-08-2010 Vrouw overlijdt na eten kroket
- 05-08-2010 EFSA-bijeenkomsten over specifieke claims
- 03-08-2010 Westers dieet gerelateerd aan ADHD
- 27-07-2010 Maaltijden voor diabetici in treinen India
- 26-07-2010 'Ouders kind met overgewicht op cursus'
- 15-07-2010 Manifest essentiële vetten voor kinderen
- 08-07-2010 Minister Klink: 'Nog minder zout kan'
- 08-07-2010 Duurzame vleesconsumptie vergt omslag...
- 08-07-2010 Goedkeuring promotiecampagne groente en fruit
- 25-06-2010 Genen bepalen of gezonde voeding werkt
- 25-06-2010 Drankjes verzadigen amper
- 24-06-2010 Genen bacteriën laten probiotica werken
- 16-06-2010 Kinderen maken langste moestuin
- 11-06-2010 Meer foute bacteriën op hoge leeftijd
- 10-06-2010 Multicultureel foodfestival in Rotterdam









Jaaroverzicht 2009




