Consument overschat verontreiniging voeding

Consument overschat verontreiniging voeding
DEN HAAG - Consumenten schatten het risico van milieuverontreiniging in voeding onterecht hoog in. Zij laten bijvoorbeeld groente en fruit links liggen uit angst dat er bestrijdingsmiddelen in zitten. Daardoor bestaat het gevaar dat mensen ongezond eten.

Dat stelt het Voedingscentrum naar aanleiding van onderzoek onder bijna drieduizend consumenten en ruim honderd voedingswetenschappers en toxicologen. Het onderzoek is uitgevoerd door CentERdata.

In een artikel in het vaktijdschrift Voeding Nu stelt het Voedingscentrum dat Nederlanders zich relatief weinig zorgen maken over het gezondheidseffect van hun voedingspatroon.

Ze eten liever teveel vet en zout dan producten die mogelijk verontreinigd zouden kunnen zijn, terwijl groente en fruit altijd gezonder is.

Lees ook:
Dierenwelzijn en milieu geen koopmotief (28 september 2009)

Paniek om rucola (12 augustus 2009)

Melamine duikt op in pindakoek (2 april 2009)
Bron: ANP
Gepubliceerd op 08-10-2009 (13:39) door Tom van der Meer

Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Reageer

Uw commentaar wordt gewaardeerd, mits u de reactieregels respecteert. Door te reageren, geeft u aan deze regels te hebben gelezen en er mee in te stemmen. De redactie van Elsevier Voedingsmiddelen Industrie behoudt zich te allen tijde het recht voor reacties die niet aan de forumregels te voldoen, te wijzigen of te verwijderen. Uw e-mailadres wordt uitsluitend gevraagd om misbruik van de reactiepanelen te voorkomen. Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond en wordt niet gebruikt voor marketingdoeleinden. We bewaren uw gegevens strikt vertrouwelijk.
 
Naam :
E-mail adres :
Reactie
Gegevens onthouden?
Ja Nee

Meer Voedselveiligheid & kwaliteit nieuws