Ferrero en Unilever werken samen aan het Kinder-ijsje

Kindersurprise

Het Italiaanse Ferrero en Unilever gaan samenwerken om het Kinder-ijsje te creëren. Ferrero verleent daarvoor een licentie aan Unilever die het ijsje gaat produceren en distribueren. Het Kinder-ijsje moet in 2018 op de markt verschijnen in Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk en Zwitserland.

"Dit is een belangrijke stap voorwaarts om onze concurrentiepositie op de markt van chocolade en snoep te consolideren," zegt Ferrero op RetailDetail. “Om optimaal van deze nieuwe stap te profiteren hebben wij de steun en expertise van Unilever gezocht.”

Unilever is al langere tijd speler op de ijsmarkt met merken als Magnum en Ben & Jerry's. Ferrero is bekend van merken als Nutella, Tic Tac en Kinder. Het bedrijf is al langere tijd bezig om de markt voor hun producten te verbreden. Zo opende eind mei in Chicago het eerste Nutella-café.

Lees ook:

  • Ferrero neemt Delacre over (1 november 2016)
  •      

    Altijd op de hoogte blijven? 

    Neem een abonnement
      
    Lees ook
    Hein Schumacher maakt overstap van FrieslandCampina naar Unilever

    Hein Schumacher maakt overstap van FrieslandCampina naar Unilever

    Hein Schumacher verlaat Koninklijke FrieslandCampina als CEO per 1 mei. Hij heeft een nieuwe positie geaccepteerd als CEO van Unilever. De raad van commissarissen van FrieslandCampina feliciteert Hein Schumacher met deze nieuwe positie en is het proces gestart voor de benoeming van een nieuwe CEO.

    Rechter wijst verzoek voorlopige voorziening Ben & Jerry’s af

    Rechter wijst verzoek voorlopige voorziening Ben & Jerry’s af

    Het is Ben & Jerry’s niet gelukt de verkoop in Israël te blokkeren. Een rechter in New York heeft het verzoek tot een voorlopige voorziening afgewezen.

    Hogere omzet voor Unilever door prijsverhogingen

    Hogere omzet voor Unilever door prijsverhogingen

    Unilever verkocht in het eerste half jaar van 2022 minder producten, maar maakte een hogere omzet vanwege prijsverhogingen. Door de prijzen van producten zelf te verhogen had Unilever weinig last van de inflatie. "Unilever heeft een half jaar neergezet dat voortbouwt op ons momentum van 2021, ondanks de uitdagingen van hoge inflatie en lagere mondiale...