Ferrero en Unilever werken samen aan het Kinder-ijsje
Het Italiaanse Ferrero en Unilever gaan samenwerken om het Kinder-ijsje te creëren. Ferrero verleent daarvoor een licentie aan Unilever die het ijsje gaat produceren en distribueren. Het Kinder-ijsje moet in 2018 op de markt verschijnen in Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk en Zwitserland.
"Dit is een belangrijke stap voorwaarts om onze concurrentiepositie op de markt van chocolade en snoep te consolideren," zegt Ferrero op RetailDetail. “Om optimaal van deze nieuwe stap te profiteren hebben wij de steun en expertise van Unilever gezocht.”
Unilever is al langere tijd speler op de ijsmarkt met merken als Magnum en Ben & Jerry's. Ferrero is bekend van merken als Nutella, Tic Tac en Kinder. Het bedrijf is al langere tijd bezig om de markt voor hun producten te verbreden. Zo opende eind mei in Chicago het eerste Nutella-café.
Lees ook:
- Unilever wordt voorzichtiger met glyfosaat (17 oktober 2017)
- Ben & Jerry’s slachtoffer glyfosaatonderzoek ()
Altijd op de hoogte blijven?
Meer over
Lees ook
Joost Houben start als Vice President Customer Development voor Unilever Nederland
Joost Houben start per 1 april als Vice President Customer Development voor Unilever Nederland. Hij volgt daarmee Fred van Beek op, die per 1 april start als CEO van de Eijerkamp Retail Groep.
Foodwatch haalt Knorr bouillonblokjes uit de schappen wegens giftige minerale olie
Voedselwaakhond foodwatch heeft in verschillende Europese supermarkten de schappen van Knorr bouillonblokjes leeggehaald om consumenten te beschermen tegen gevaarlijke minerale oliën. Foodwatch beschuldigt fabrikant Unilever ervan de producten te blijven verkopen ondanks dat laboratoriumtests een verontreiniging met zogenaamde aromatische minerale oliën...
Unilever waarschuwt voor hoge kosteninflatie voedingsmiddelen
Unilever maakte donderdag 10 februari de jaaromzet van 2021 bekend. In het persbericht zegt het bedrijf hoge inflatiekosten te verwachten in de eerste helft van 2022.