Ferrero en Unilever werken samen aan het Kinder-ijsje
Het Italiaanse Ferrero en Unilever gaan samenwerken om het Kinder-ijsje te creëren. Ferrero verleent daarvoor een licentie aan Unilever die het ijsje gaat produceren en distribueren. Het Kinder-ijsje moet in 2018 op de markt verschijnen in Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk en Zwitserland.
"Dit is een belangrijke stap voorwaarts om onze concurrentiepositie op de markt van chocolade en snoep te consolideren," zegt Ferrero op RetailDetail. “Om optimaal van deze nieuwe stap te profiteren hebben wij de steun en expertise van Unilever gezocht.”
Unilever is al langere tijd speler op de ijsmarkt met merken als Magnum en Ben & Jerry's. Ferrero is bekend van merken als Nutella, Tic Tac en Kinder. Het bedrijf is al langere tijd bezig om de markt voor hun producten te verbreden. Zo opende eind mei in Chicago het eerste Nutella-café.
Lees ook:
- Unilever wordt voorzichtiger met glyfosaat (17 oktober 2017)
- Ben & Jerry’s slachtoffer glyfosaatonderzoek ()
Altijd op de hoogte blijven?
Meer over
Lees ook
Ben & Jerry’s boycot ijsverkoop in bezette Palestijnse gebieden
IJsproducent Ben & Jerry’s (B&J) maakt in een statement bekend dat het tegen B&J’s normen en waarden ingaat om ijs te verkopen in bezette Palestijnse gebieden. Eind 2022 eindigt het bedrijf daarom de licentieovereenkomst met een lokale Israëlische partner die ijs maakt voor de Westelijke Jordaanoever en Oost-Jeruzalem.
Unilever Brazilië ontvangt miljardenclaim wegens belastingontwijking
Ruim €2 miljard; dat eist de Braziliaanse fiscus van Unilever, omdat het levensmiddelenconcern heeft geprobeerd belastingen te ontwijken.
Samenwerking Unilever en Enough
Unilever en De Vegetarische Slager gaan samenwerken met foodtechbedrijf ENOUGH (voormalig 3F BIO). Gezamelijk willen de bedrijven nieuwe plantaardige vleesproducten ontwikkelen en produceren.