FiliGrade wint Gouden Noot 2020

gouden noot

Op 8 oktober maakte het Nederlands Verpakkingscentrum (NVC) de winnaar van de dertigste Gouden Noot bekend. Deze tweejaarlijkse wedstrijd beloont de meest innovatieve verpakkingen. De winnaar van dit jaar was FiliGrade. FiliGrade ontwikkelde een digitale codering voor verpakkingen. De jury stelt: “Deze innovatie betekent een doorbraak bij he...
Lees ook
Welke verpakking wint de Gouden Noot 2018?

Welke verpakking wint de Gouden Noot 2018?

De finalisten van de verpakkingsinnovatiewedstrijd De Gouden Noot 2018 zijn bekend. Zij bleven over na een oriëntatiefase met 87 ondernemingen, waarvan er 21 naar de eerste ronde gingen. Hieruit selecteerde de vakjury 10 finalisten. De niet-finalisten ontvingen een uitgebreid rapport met de jurybevindingen betreffende hun verpakkingsinnovatie. Finalisten...

Leven Lang Leren noodzakelijk voor verduurzaming verpakkingssector

Leven Lang Leren noodzakelijk voor verduurzaming verpakkingssector

“Méér studenten in het reguliere onderwijs opleiden en veel actiever stimuleren dat werknemers zich continu blijven bijscholen op verpakkingsgebied. Alleen zo kunnen we in Nederland op verpakkingsgebied duurzaam onze milieudoelstellingen halen”, stelt Michaël Nieuwesteeg van het NVC Nederlands Verpakkingscentrum, terwijl de verpakkingssector zich opmaakt...

Cheesepop wint Duits-Nederlandse prijs

Cheesepop heeft de Duits-Nederlandse prijs voor de Economie 2016 gewonnen. Deze prijs wordt jaarlijks uitgereikt aan bedrijven die zich onderscheiden in het grensoverschrijdende bedrijfsleven. Het bedrijf uit De Meern liet 23 kandidaten uit beide landen achter zich. Het jonge, snelgroeiende Cheesepop brengt sinds 2015 gepofte kaas op de markt, dat bestaat uit 100 procent kaas, zonder toevoegingen. Vorig jaar ging het bedrijf de Duitse markt op. De popcorn van kaas is inmiddels bij Duitse groothandels en bij verschillende supermarktketens zoals Eedeka en real verkrijgbaar. Door een nieuwe productiemethode...