"Het MKB kan sterk profiteren van nieuwe digitale technologie"

industrie-logistiek-digitalisering-pixabay

Internet of Things, big data, kunstmatige intelligentie, blockchain: foodmultinationals investeren al miljoenen in digitale technologie. Maar voor midden- en kleinbedrijven is het moeilijk aan die vooruitgang deel te nemen. Hoe kunnen deze bedrijven toch profiteren van nieuwe digitale technologie? Er wordt enorm veel geïnnoveerd in de voedsel...
Lees ook
WUR investeert miljoenen in onderzoek naar data science en AI

WUR investeert miljoenen in onderzoek naar data science en AI

Wageningen University & Research wil de komende jaren extra investeren in data sciences en kunstmatige intelligentie (AI). Dat meldt het platform Resource. WUR wil maar liefst drie nieuwe hoogleraren aantrekken, evenals een onderzoekcoördinator en zes deeltijd-experts. In totaal komt het neer op een extra investering van 800.000 euro per jaar...

Smart packaging: heden en toekomst

Smart packaging: heden en toekomst

Als er een algemeen buzzword is dat de verpakkingswereld bezighoudt, dan is het ‘smart packaging’. De verpakking wordt digitaal, en gaat communiceren met alle systemen in de logistieke keten én met de smartphone van de consument. We bekijken de trends en ontwikkelingen, van warmtesensors tot augmented reality. In de toekomst zullen...

De potentie van AI in zes voorbeelden

De potentie van AI in zes voorbeelden

Artificiële intelligentie (AI) doet zijn intrede in de voedingsmiddelenindustrie. De combinatie van sensoriek, data en zelflerende algoritmen heeft de potentie om vrijwel elk proces te optimaliseren. De Europese voedingsmiddelenindustrie loopt niet voorop bij de toepassing hiervan. Kunstmatige intelligentie spreekt misschien tot de verbeelding,...