Indicator toont houdbaarheid

Hello Fresh Indicator kopie

Auteur: Erik Kruisselbrink Consumenten zien de meerwaarde van een houdbaarheidsindicator voor verse producten in een maaltijdbox. Dat blijkt uit een onderzoek dat Wageningen Food & Biobased Research (WFBR) uitvoerde onder bijna 1.500 klanten van HelloFresh in Nederland en Vlaanderen.  WFBR voerde het onderzoek uit in samenwerking me...
Lees ook
Geen geld voor megaproject FoodSwitch Wageningen UR

Geen geld voor megaproject FoodSwitch Wageningen UR

Het FoodSwitch-voorstel van Wageningen UR zou zich gaan richten op persoonlijk uitgebalanceerde voeding, de hoogste efficiency bij het gebruik van eiwitten, circulariteit in voedselketens in combinatie met biotechnologie, kunstmatige intelligentie en robotica.

In vier stappen naar een regionale bio-economie

In vier stappen naar een regionale bio-economie

EU-project Power4Bio ontwikkelde de Bioeconomy Strategy Accelator Toolkit, waarmee regio's stap-voor-stap een strategie opzetten voor de ontwikkeling van de regionale bio-economie.

Campagne tegen zuivelverspilling

Campagne tegen zuivelverspilling

Met de publiekscampagne 'Kijk, ruik, proef en vouw' vraagt Zuivelpak aandacht voor de houdbaarheid van zuivel, in de hoop voedselverspilling tegen te gaan.