Indicator toont houdbaarheid

Hello Fresh Indicator kopie

Auteur: Erik Kruisselbrink Consumenten zien de meerwaarde van een houdbaarheidsindicator voor verse producten in een maaltijdbox. Dat blijkt uit een onderzoek dat Wageningen Food & Biobased Research (WFBR) uitvoerde onder bijna 1.500 klanten van HelloFresh in Nederland en Vlaanderen.  WFBR voerde het onderzoek uit in samenwerking me...
Lees ook
Stijgende vraag naar voedsel tussen 2010 en 2050

Stijgende vraag naar voedsel tussen 2010 en 2050

De vraag naar voedsel stijgt tussen 2010 en 2050 met 35 tot 56 procent. Dat blijkt uit onderzoek van Wageningen University & Resource. Nu al hebben 820 miljoen mensen onvoldoende te eten. De voedselzekerheid komt in de toekomst verder onder druk te staan door klimaatverandering en de toenemende concurrentie om land en water.

WUR: Heffing op vlees die teruggaat naar veehouder kan veehouderij verduurzamen

WUR: Heffing op vlees die teruggaat naar veehouder kan veehouderij verduurzamen

Moet er een heffing komen op vlees? De vraag komt regelmatig voorbij in het nieuws. Volgens Wageningen University and Research kan een heffing op vleesproducten die de overheid doorgeeft aan de veehouder de duurzaamheid bevorderen.

Slim verpakken geeft zoetere smaak

Slim verpakken geeft zoetere smaak

Psychologische processen kunnen de smaakwaarneming en de keuze voor producten met een verlaagd suikergehalte beïnvloeden. Dit inzicht kan helpen de consumentenacceptatie van deze voedingsproducten te verhogen.