Jumbo neemt Smulweb over

EVMI_Jumbo Smulweb

Jumbo neemt het populaire voedings- en receptenplatform Smulweb over. Dat maakte de supermarktketen  22 augustus bekend bij de publicatie van de (voorspoedige) halfjaarcijfers.

Door Cécile Janssen - Foodlog

Jumbo, dat volgens CEO Frits van Eerd ‘dé omnichannel foodretailer van Nederland’ wil worden, kocht twee jaar geleden al La Place uit de failliete boedel V&D. De overname van Smulweb moet de "op klantgemak en foodbeleving gerichte strategie" een extra impuls geven, zegt CEO Frits van Eerd. "De rijkdom aan recepten en informatie over voeding die we met Smulweb in huis krijgen, vormt een fraaie aanvulling op het bestaande aanbod van Jumbo rondom advies en inspiratie."

Smulweb

Smulweb telt per maand meer dan 3 miljoen unieke bezoekers die elkaar adviseren over lekker en gezond eten. De site werd in zowel 2016 als 2017 Website van het Jaar in de categorie culinair.

Jumbo

Jumbo verwacht veel te kunnen leren van de content op Smulweb om daarmee de bestaande inhoud van Jumbo.com en de Jumbo app te verrijken en de nieuwe Foodcoach app te optimaliseren. "Bovendien zal Jumbo met Smulweb nog meer inzicht krijgen in wat klanten bezighoudt, in hun wensen, behoeften, ideeën en tips," klinkt het. Met andere woorden: Jumbo koopt met Smulweb geen recepten, maar data om snel verder te groeien met "het verpersoonlijken van lekkere, gezonde en voedzame maaltijden voor thuis." Jumbo werkt nadrukkelijk aan een strategie die uiteindelijk tot een aanbod op basis van persoonlijke voedingsadviezen leidt.

Lees ook:

Jumbo Foodcoach helpt PSV met gezonde voeding ( )

Lees ook
Veiligheidswaarschuwing voor bepaalde tomatensauzen Jumbo en Albert Heijn

Veiligheidswaarschuwing voor bepaalde tomatensauzen Jumbo en Albert Heijn

De Jumbo en Albert Heijn hebben een terugroepactie voor een tomatensaus die mogelijk kleine metalen deeltjes bevat. Bij de Albert Heijn gaat het om een tomatensaus bij een Tante Fanny pizzapakket, bij de Jumbo zit de saus bij de eigen merk Pizzakit.

Jumbo introduceert MSC-gecertificeerde huismerklijn visconserven

Jumbo introduceert MSC-gecertificeerde huismerklijn visconserven

Supermarktketen Jumbo introduceert een eigen huismerklijn visconserven met MSC-keurmerk. Hiermee zet de supermarktketen een nieuwe stap in het verduurzamen van het visaanbod. Eerder kregen de verse en diepvriesvis van het Jumbo Huismerk al het duurzaamheidskeurmerk toegewezen.

Heerschap Groep gaat samenwerken met Albert Heijn

Heerschap Groep gaat samenwerken met Albert Heijn

Heerschap Groep gaat samenwerken met Albert Heijn. Niet alleen gaan vijf van de zes Jumbo Heerschap winkels over op de Albert Heijn-formule. Ook worden ambachtelijke producten van Bakkerij Heerschap toe gevoegd aan het Streeckgenoten-assortiment van Albert Heijn.