Jumbo neemt Smulweb over

EVMI_Jumbo Smulweb

Jumbo neemt het populaire voedings- en receptenplatform Smulweb over. Dat maakte de supermarktketen  22 augustus bekend bij de publicatie van de (voorspoedige) halfjaarcijfers.

Door Cécile Janssen - Foodlog

Jumbo, dat volgens CEO Frits van Eerd ‘dé omnichannel foodretailer van Nederland’ wil worden, kocht twee jaar geleden al La Place uit de failliete boedel V&D. De overname van Smulweb moet de "op klantgemak en foodbeleving gerichte strategie" een extra impuls geven, zegt CEO Frits van Eerd. "De rijkdom aan recepten en informatie over voeding die we met Smulweb in huis krijgen, vormt een fraaie aanvulling op het bestaande aanbod van Jumbo rondom advies en inspiratie."

Smulweb

Smulweb telt per maand meer dan 3 miljoen unieke bezoekers die elkaar adviseren over lekker en gezond eten. De site werd in zowel 2016 als 2017 Website van het Jaar in de categorie culinair.

Jumbo

Jumbo verwacht veel te kunnen leren van de content op Smulweb om daarmee de bestaande inhoud van Jumbo.com en de Jumbo app te verrijken en de nieuwe Foodcoach app te optimaliseren. "Bovendien zal Jumbo met Smulweb nog meer inzicht krijgen in wat klanten bezighoudt, in hun wensen, behoeften, ideeën en tips," klinkt het. Met andere woorden: Jumbo koopt met Smulweb geen recepten, maar data om snel verder te groeien met "het verpersoonlijken van lekkere, gezonde en voedzame maaltijden voor thuis." Jumbo werkt nadrukkelijk aan een strategie die uiteindelijk tot een aanbod op basis van persoonlijke voedingsadviezen leidt.

Lees ook:

Jumbo Foodcoach helpt PSV met gezonde voeding ( )

Lees ook
Mars zet in op start-ups met oog op landbouw en gezondheid

Mars zet in op start-ups met oog op landbouw en gezondheid

Voedingsmiddelenmultinational Mars stapt in personalized nutrition, bericht FoodNavigator. In Nederland is het bedrijf vooral bekend van de Mars-, Milky Way-, Twix- en Bounty-repen. Maar behalve zoetwaren verkoopt het bedrijf in 100 landen nog tal van andere producten onder merknamen als Uncle Ben’s en Whiskas. Net als Nestlé ziet...

DSM investeert in gepersonaliseerde voeding

DSM investeert in gepersonaliseerde voeding

Chemiebedrijf DSM gaat samenwerken met de Amerikaanse “digital health provider” Panaceutics. Samen willen zij de consumenten meer gepersonaliseerde voeding bieden. Daarnaast ziet DSM de samenwerking ook als een manier om de eigen producten voor gepersonaliseerde geneeskunde te verbeteren. Dankzij de samenwerking heeft het jonge Amerikaanse...

Dierenbescherming introduceert Beter Leven Keurmerk voor zuivel

Dierenbescherming introduceert Beter Leven Keurmerk voor zuivel

Gister presenteerde de Dierenbescherming het Beter Leven Keurmerk voor zuivel. Het doel van dit nieuwe keurmerk is een meer duurzame en koevriendelijke melkveehouderij. Door een samenwerking tussen de Dierenbescherming, Natuur en Milieu en Vogelbescherming Nederland is het Beter Leven Keurmerk uitgebreid. Vanaf nu mogen ook zuivelproducten een Beter...