Nationale Week Zonder Vlees voegt in 2022 ‘& Zuivel’ toe

De duurzaamheidscampagne Nationale Week Zonder Vlees voegt vanaf dit jaar ‘& Zuivel’ toe. De campagne daagt deelnemers uit om een week geen vlees te eten en zo bewust te worden van de impact die het eten van vlees heeft op het klimaat. Dit jaar wil de campagne ook stilstaan bij de impact van zuivel.

De Nationale Week Zonder Vlees vindt sinds maart 2018 jaarlijks plaats. In 2020 deden er 2,4 miljoen mensen mee aan de actie. Volgens de organisatie is sinds het begin van de campagne veel veranderd in de Nederlandse eetcultuur. Daarom heeft de organisatie besloten dat het tijd is voor de volgende stap en verandert zij haar naam blijvend in Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel.

Isabel Boerdam van de organisatie zegt in een persbericht: “Dit jaar voegen we ‘& Zuivel’ toe om deelnemers te inspireren ook zuivel vaker te vervangen. We willen daarmee voorloper blijven op dit onderwerp en Nederland de ogen openen voor de impact van zuivel. De meeste Nederlanders zijn zich – mede dankzij onze campagne - inmiddels bewust van de impact die vlees heeft op het milieu, maar de impact van zuivel is minder bekend. Door hier de aandacht op te vestigen, zetten we ons in om het normaal te maken vaker plantaardig te eten en drinken.”

De Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel vindt plaats van 7 t/m 13 maart. Aanmelden voor de campagne kan vanaf nu via de website weekzondervlees.nl.

Lees ook
POV start campagne The Pig Story

POV start campagne The Pig Story

Vandaag, dinsdag 9 november start Producenten Organisatie Varkenshouderij (POV) de campagne The Pig Story. Op abri’s in de centra van Amsterdam, Den Haag en Nijmegen vertellen de varkenshouders het verhaal van het Nederlandse varken.

Eerste On the way to PlanetProof themaweek gelanceerd

Eerste On the way to PlanetProof themaweek gelanceerd

Klimaatambassadeur Helga van Leur en Sjaak van der Tak, voorzitter LTO Nederland, openden maandag 14 september de eerste On the Way to PlanetProof week. Tot en met 19 september staan de producten met het keurmerk in de spotlights in supermarkten, televisiespots en social media.

Nestlé en Rode Kruis doneren boodschappenkaarten aan kwetsbare gezinnen

Nestlé en Rode Kruis doneren boodschappenkaarten aan kwetsbare gezinnen

Deze week is de laatste ‘Back to School’ actieweek van Nestlé en het Rode Kruis. Koop je een product van Nestlé bij Albert Heijn, dan doneert het bedrijf 10 cent aan het Rode Kruis. Het bedrag wordt omgezet in boodschappenkaarten die de stichting onder kwetsbare gezinnen verdeelt.