Plus stapt over op 2 sterren rundvlees

Plus kiest voor rundvlees met 2 sterren Beter Leven kenmerk van de Dierenbescherming. Daarmee is het de eerste landelijke retailer in Nederland met een compleet 2 sterren rundvleesassortiment. De retailer gaat vlees verkopen van het ras Blonde d’Aquitaine.

Door de gesloten keten wordt gegarandeerd dat al het 2 sterren rundvlees gecertificeerd is voor dierenwelzijn. Ook is de kwaliteit van het vlees constant en de herkomst inzichtelijk, meldt de retailer.

Plus heeft daarvoor op 21 oktober een convenant getekend met Bief Select en Neco/vandenBogaerde.

Dierenwelzijn

Vleesras Blonde d’Aquitaine komt van oorsprong uit Frankrijk. De kalveren worden op natuurlijke wijze geboren en blijven minimaal 5 maanden bij de moeder.

Vandaaruit worden ze vervoerd naar stierenmesterij Henk Broeders van Bief Select. “Hier verblijven ze in royale stallen met volop stro, frisse lucht en bewegingsvrijheid”, aldus Broeders.

De voeding wordt daar grotendeels zelf verbouwd. “De bespiering, smaak, kleur, malsheid en vetbedekking van het vlees is daardoor optimaal.”

'Verantwoorde keuze'

De stap van Plus om over te gaan naar 2 sterren rundvlees past in het beleid van de retailer om verantwoorde keuzes te maken. “Wij kiezen ervoor om de verantwoorde keuze voor de consument makkelijk te maken.”

Het 2 sterren rundvlees ligt vanaf 3 november in de helft van de Plus-supermarkten. Daarna komt het in fasen in alle Plus-supermarkten te liggen.

De overstap op 2 sterren rundvlees heeft geen gevolgen voor de prijs in de winkel. De verkooprijs blijft namelijk gelijk.

Lees ook:

Beter Leven Week van start (21 oktober 2014)

Plus over op éénsterrenvlees (30 augustus 2012)

Lees ook
Consument betaalt minder voor vleesvervangers dan voor vlees

Consument betaalt minder voor vleesvervangers dan voor vlees

Door de inflatie en hoge grondstofprijzen betalen consumenten nu meer voor vlees dan voor vleesvervangers. Dat blijkt uit nieuwe cijfers die supermarktonderzoeker Questionmark in opdracht van ProVeg op een rij heeft gezet.

Avocado’s van supermarkt Picnic krijgen extra beschermlaagje voor langere houdbaarheid

Avocado’s van supermarkt Picnic krijgen extra beschermlaagje voor langere houdbaarheid

Online supermarkt Picnic voegt een dun beschermlaagje toe aan avocado’s om deze langer eetbaar te houden. De bescherming is een plantaardig product afkomstig uit de schillen, zaden en pulp van vruchten, dat wordt aangebracht door de Nederlandse leverancier. Klanten van Picnic kunnen de vruchten hierdoor langer gebruiken.

CSM Ingredients presenteert eerste duurzaamheidsverslag

CSM Ingredients presenteert eerste duurzaamheidsverslag

CSM Ingredients, innovatie- en productiebedrijf van food tech ingrediënten, presenteert een nieuwe benadering van duurzaamheid met zijn “Thrive for Impact”-plan. Met dit plan wil het bedrijf een verantwoorde manier van zakendoen waarbij de maatschappij en planeet centraal staan bevorderen. Daarvoor presenteert CSM Ingredients zijn eerste duurzaamheidsverslag...