Plus stapt over op 2 sterren rundvlees

Plus kiest voor rundvlees met 2 sterren Beter Leven kenmerk van de Dierenbescherming. Daarmee is het de eerste landelijke retailer in Nederland met een compleet 2 sterren rundvleesassortiment. De retailer gaat vlees verkopen van het ras Blonde d’Aquitaine.

Door de gesloten keten wordt gegarandeerd dat al het 2 sterren rundvlees gecertificeerd is voor dierenwelzijn. Ook is de kwaliteit van het vlees constant en de herkomst inzichtelijk, meldt de retailer.

Plus heeft daarvoor op 21 oktober een convenant getekend met Bief Select en Neco/vandenBogaerde.

Dierenwelzijn

Vleesras Blonde d’Aquitaine komt van oorsprong uit Frankrijk. De kalveren worden op natuurlijke wijze geboren en blijven minimaal 5 maanden bij de moeder.

Vandaaruit worden ze vervoerd naar stierenmesterij Henk Broeders van Bief Select. “Hier verblijven ze in royale stallen met volop stro, frisse lucht en bewegingsvrijheid”, aldus Broeders.

De voeding wordt daar grotendeels zelf verbouwd. “De bespiering, smaak, kleur, malsheid en vetbedekking van het vlees is daardoor optimaal.”

'Verantwoorde keuze'

De stap van Plus om over te gaan naar 2 sterren rundvlees past in het beleid van de retailer om verantwoorde keuzes te maken. “Wij kiezen ervoor om de verantwoorde keuze voor de consument makkelijk te maken.”

Het 2 sterren rundvlees ligt vanaf 3 november in de helft van de Plus-supermarkten. Daarna komt het in fasen in alle Plus-supermarkten te liggen.

De overstap op 2 sterren rundvlees heeft geen gevolgen voor de prijs in de winkel. De verkooprijs blijft namelijk gelijk.

Lees ook:

Beter Leven Week van start (21 oktober 2014)

Plus over op éénsterrenvlees (30 augustus 2012)

Lees ook
18 procent jongeren koopt geen vlees

18 procent jongeren koopt geen vlees

Bij de aankoop van vlees zijn kwaliteit en prijs de belangrijkste overwegingen voor Nederlanders. Duurzaamheid en klimaat zijn niet doorslaggevend, hoewel de helft van de consumenten er wel bij stil zegt te staan. Dit blijkt uit een peiling van Ipsos in opdracht van campagneorganisatie Feedback.

Gezonde en duurzame keuzes in supermarkt verkozen boven betaalbaarheid

Gezonde en duurzame keuzes in supermarkt verkozen boven betaalbaarheid

Uit onderzoek van Deloitte blijkt dat een derde van de Europese consumenten in het afgelopen jaar meer geïnteresseerd is geraakt in het leren over de invloed van voeding op hun gezondheid. Bijna drie kwart is bovendien bereid meer te betalen voor duurzame voedingsproducten.

Jan Zandbergen Group start bouw nieuw innovatiecentrum

Jan Zandbergen Group start bouw nieuw innovatiecentrum

CEO Peter-Paul Zandbergen van Jan Zandbergen Group sloeg dinsdag 26 oktober symbolisch de eerste paal in de grond voor de bouw van het nieuwe Food Ontwikkelingscentrum.