Plus stapt over op 2 sterren rundvlees

evmi-blonddaquitaine2

Plus kiest voor rundvlees met 2 sterren Beter Leven kenmerk van de Dierenbescherming. Daarmee is het de eerste landelijke retailer in Nederland met een compleet 2 sterren rundvleesassortiment. De retailer gaat vlees verkopen van het ras Blonde d’Aquitaine.

Door de gesloten keten wordt gegarandeerd dat al het 2 sterren rundvlees gecertificeerd is voor dierenwelzijn. Ook is de kwaliteit van het vlees constant en de herkomst inzichtelijk, meldt de retailer.

Plus heeft daarvoor op 21 oktober een convenant getekend met Bief Select en Neco/vandenBogaerde.

Dierenwelzijn

Vleesras Blonde d’Aquitaine komt van oorsprong uit Frankrijk. De kalveren worden op natuurlijke wijze geboren en blijven minimaal 5 maanden bij de moeder.

Vandaaruit worden ze vervoerd naar stierenmesterij Henk Broeders van Bief Select. “Hier verblijven ze in royale stallen met volop stro, frisse lucht en bewegingsvrijheid”, aldus Broeders.

De voeding wordt daar grotendeels zelf verbouwd. “De bespiering, smaak, kleur, malsheid en vetbedekking van het vlees is daardoor optimaal.”

'Verantwoorde keuze'

De stap van Plus om over te gaan naar 2 sterren rundvlees past in het beleid van de retailer om verantwoorde keuzes te maken. “Wij kiezen ervoor om de verantwoorde keuze voor de consument makkelijk te maken.”

Het 2 sterren rundvlees ligt vanaf 3 november in de helft van de Plus-supermarkten. Daarna komt het in fasen in alle Plus-supermarkten te liggen.

De overstap op 2 sterren rundvlees heeft geen gevolgen voor de prijs in de winkel. De verkooprijs blijft namelijk gelijk.

Lees ook:

Beter Leven Week van start (21 oktober 2014)

Plus over op éénsterrenvlees (30 augustus 2012)

Lees ook
Unilever stelt nieuwe klimaatdoelen

Unilever stelt nieuwe klimaatdoelen

Deze week maakte Unilever een reeks nieuwe duurzaamheidsplannen en targets bekend. Het bedrijf belooft dat al hun producten in 2039 klimaatneutraal zullen zijn. In 2023 moet de toeleverketen volledig ontbossingsvrij zijn. Daarnaast wil Unilever in de komende tien jaar programma's voor water-rentmeesterschap invoeren op 100 locaties in gebieden met...

Europeanen onderschatten impact van hun eetpatroon

Europeanen onderschatten impact van hun eetpatroon

De meeste Europese consumenten denken dat hun eetpatroon weinig impact heeft op het milieu. Dat blijkt uit een enquête over duurzaam eten van de Europese consumentenorganisatie BEUC. Dat terwijl een groot deel van de consumenten wel zegt rekening te houden met de duurzaamheid van hun voedsel. BEUC onderzocht via een enquête de mening van...

Omzet voedsel met duurzaamheidskeurmerk groeit als kool

Omzet voedsel met duurzaamheidskeurmerk groeit als kool

In 2019 werden verhoudingsgewijs veel meer producten met een duurzaamheidskeurmerk verkocht ten opzichte van 2018. Dat blijkt uit de Monitor Keurmerken Retail van onderzoeksbureau IRI, schrijft het Financieele Dagblad.