Smart packaging: heden en toekomst

smart-packaging-wijn-nfc-talkin-things

Als er een algemeen buzzword is dat de verpakkingswereld bezighoudt, dan is het ‘smart packaging’. De verpakking wordt digitaal, en gaat communiceren met alle systemen in de logistieke keten én met de smartphone van de consument. We bekijken de trends en ontwikkelingen, van warmtesensors tot augmented reality. In de toekomst zul...
Lees ook
Organisatie Empack 2022 kijkt terug op geslaagde editie

Organisatie Empack 2022 kijkt terug op geslaagde editie

Ruim 250 exposanten presenteerden zich op Empack 2022 aan 5.500 bezoekers in Evenementenhal Gorinchem. De organisator Easyfairs noemt het een geslaagde editie. Netwerken was de hoofdmoot en de kennissessies werden goed bezocht.

Albert Heijn introduceert verpakkingsvrij boodschappen doen

Albert Heijn introduceert verpakkingsvrij boodschappen doen

Supermarktketen Albert Heijn lanceert AH Verpakkingsvrij: een concept waarmee klanten boodschappen kunnen doen zonder wegwerpverpakkingen. Klanten vullen hierbij een herbruikbare zak of pot met een product en kunnen deze verpakking steeds opnieuw gebruiken. Hiermee wil Albert Heijn een stap zetten in de ambitie om in 2025 twintig miljoen kilo minder...

Kipster stapt over op eierdozen van 100% gerecycled papier

Kipster stapt over op eierdozen van 100% gerecycled papier

Kippenboer Kipster introduceert nieuwe eierdozen gemaakt van 100% gerecycled papier. De CO2 die vrijkomt bij het productieproces wordt gecompenseerd, waardoor de doosjes CO2-neutraal zijn.