Start-ups: innovatieve aanjagers of fragiele probeersels?

robot-startup-shutterstock-2

Stilstand is achteruitgang. De voedingsmiddelenindustrie heeft aanjagers nodig: start-ups. Die krijgen vaak hulp van allerlei projecten, instellingen en bedrijven. Toch leidt een groot deel van de start-ups uiteindelijk tot niets. Is die hulp wel nuttig? Wat maakt het zo moeilijk voor start-ups om te groeien? Regelmatig halen ze de pers: levensmid...
Lees ook
Vijfde editie van de ProVeg Incubator van start

Vijfde editie van de ProVeg Incubator van start

Nooit eerder meldden zoveel food start-ups zich aan bij de ProVeg Incubator. Voor de vijfde editie selecteerde ProVeg zes jonge bedrijven, waaronder het Nederlandse The Fast Good Company.

Circulaire oplossing voor mosselschelpen

Circulaire oplossing voor mosselschelpen

In Nederland gooien we jaarlijks zo'n 20 miljoen kilo lege mosselschelpen weg. Ontwerpster Marita Sauerwein ontwikkelde een circulaire methode waarmee deze schelpen hergebruikt kunnen worden.

Cocreatie: meer dan een buzzword

Cocreatie: meer dan een buzzword

Cocreatie is populair. Het psychologisch aspect ervan heeft zelfs een populaire naam: het IKEA-effect. In 2011 toonde wetenschappelijk onderzoek bij deze retailer aan dat we een product waaraan we zelf een bijdrage hebben geleverd, waardevoller vinden. Er zijn talloze voorbeelden op consumentenniveau. Maar ook eerder in de keten komt cocreatie volop...