Trends in verpakkingsland

Trends in verpakken

Een verpakking is allang niet meer slechts een functioneel omhulsel van een product. Consumenten proeven met hun ogen, dus het is zaak eruit te springen in het schap én online. Hoe doe je dat in deze tijd? Een verpakking ontwerpen is een samenspel tussen de bescherming van het product, distributiegemak, kosten, duurzaamheid en aandacht trek...
Lees ook
Duurzaam wordt bedrijfsstrategie

Duurzaam wordt bedrijfsstrategie

Duurzame en transparante voedselketens. Hoe is de stand van zaken en wat zijn de toekomstverwachtingen? Drie experts geven hun visie, elk vanuit hun eigen vakgebied. Aan het woord: Koen Boone (Wageningen Economic Research), Eelke Westra (Wageningen Food & Biobased Research) en prof. dr. John Grin, (Universiteit van Amsterdam). “Bedrijven gaan...

Eenvoudig maar vooral troostrijk voedsel

Eenvoudig maar vooral troostrijk voedsel

Dat de pandemie ook in 2021 haar sporen zal nalaten op het gebied van food, zal geen verrassing zijn. Foodtrendwatcher Anneke Ammerlaan en retaildeskundige Paul Moers over de blijvende effecten en de te verwachten ontwikkelingen voor volgend jaar. De hoofdmoot van de foodtrends wordt lokaal, eenvoudig maar vooral troostrijk voedsel. Daarnaast gaat de...

De zeven beloftes van Bonduelle

De zeven beloftes van Bonduelle

Bonduelle heeft als missie om met plantaardige voeding een betere toekomst te creëren. Deze missie is vertaald in zeven beloftes. De onderliggende doelstellingen moeten in 2025 zijn behaald. General manager Ilonka Audenaerde en innovation manager Friek van Helden leggen uit hoe ze dat nastreven. Waarom is dit het moment voor Bonduelle om deze...