Trends in verpakkingsontwerp: ontwerpen met oog op online verkoop

online-verpakking-ontwerp-flexdesign

Een verpakking is allang niet meer slechts een functioneel omhulsel van een product. Consumenten proeven met hun ogen, dus het is zaak eruit te springen in het schap én online. Hoe doe je dat in deze tijd?  Een verpakking ontwerpen is een samenspel tussen de bescherming van het product, distributiegemak, kosten, duurzaamheid en aandach...
Lees ook
Actief plastic tegen voedselverspilling

Actief plastic tegen voedselverspilling

Het EU-project NanoPack ontwikkelde een actieve polymeerfilm die als verpakkingsmateriaal voor voedingsmiddelen dient. Het verpakkingsmateriaal moet de houdbaarheid van het verpakte voedsel aanzienlijk verlengen. Eind vorig jaar werd het project afgerond en de resultaten zien er veelbelovend uit. Op 1 januari 2017 ging het project NanoPack officieel...

Smart packaging: heden en toekomst

Smart packaging: heden en toekomst

Als er een algemeen buzzword is dat de verpakkingswereld bezighoudt, dan is het ‘smart packaging’. De verpakking wordt digitaal, en gaat communiceren met alle systemen in de logistieke keten én met de smartphone van de consument. We bekijken de trends en ontwikkelingen, van warmtesensors tot augmented reality. In de toekomst zullen...

Verpakkingsbeurs Empack verplaatst naar juni vanwege corona

Verpakkingsbeurs Empack verplaatst naar juni vanwege corona

De komende editie van verpakkingsbeurs Empack wordt vanwege het coronavirus verplaatst naar 23, 24 en 25 juni 2020 in Jaarbeurs Utrecht. Aanvankelijk zou de beurs plaatsvinden op 31 maart, 1 en 2 april 2020. De overheid kondigde op donderdag 12 maart nieuwe maatregelen aan. Alle evenementen met 100 bezoekers of meer worden tot en met 31 maart afgelast.