Uitbreiding foodbezorging Post NL

PostNL

Post NL breidt de foodbezorging verder uit. Boodschappen, maaltijdboxen en verse voedselproducten kunnen nu ook tussen 8.00 en 13.00 uur worden bezorgd bij bedrijven en consumenten.

Foodbezorging Post NL

Meer dan 50 foodaanbieders, waaronder Ekoplaza, Mathijs Maaltijdbox, Beef & Steak en Bakkerij Remmerswaal, laten hun producten door Post NL bezorgen aan hun klanten. De foodproducten bestaan uit boodschappen, maaltijdboxen en speciaalproducten als vlees en sportvoeding. Post Nl bundelt de bestellingen van verschillende aanbieders en worden vanuit één hub gesorteerd en gedistribueerd.

Speciaal foodnetwerk

PostNL heeft een speciaal foodnetwerk met eigen IT-applicatie ontwikkeld, waarmee verzenders en ontvangers hun bestelling realtime kunnen volgen. Post NL houdt de ontvanger precies op de hoogte van het bezorgmoment. Foodproducten worden door Post NL binnen een tijdvak van 30 minuten bezorgt.

Post NL-koelbox

Voor de bezorging worden de verse foodproducten verpakt in de Post NL-koelbox. Deze koelbox wordt verzegelt, zodat de producten de juiste temperatuur behouden. De Post NL-bezorger neemt de lege koelboxen na de bezorging weer mee. De koelboxen kunnen tot 500 keer hergebruikt worden. Deze speciale koelbox werd in samenwerking met Wageningen UR ontwikkeld.

Lees ook:

Lees ook
Coronacrisis jaagt groeiende bezorgtrend aan

Coronacrisis jaagt groeiende bezorgtrend aan

In 2020 groeide de totale deliverymarkt - denk aan maaltijddelivery en boodschappenbezorging - met 43% ten opzichte van 2019. Dat meldt foodbranche-vereniging FoodService Instituut Nederland (FSIN). De deliveryspelers zijn inmiddels goed voor bijna 10% van de totale uitgaven aan eten en drinken.

Foodbanen.nu realiseert bereik van 300.000

Foodbanen.nu realiseert bereik van 300.000

Alea Publishers, uitgever van vakbladen zoals EVMI en Bakkers in bedrijf lanceerde een maand geleden de nieuwe vacaturesite Foodbanen.nu. De uitgeverij kondigde aan dat in november alle partnersites aangelijnd zouden zijn en dat is gelukt. Foodbanen.nu heeft nu een bereik van 300.000.

Bezorging wint van zelf koken

Bezorging wint van zelf koken

Jongere generaties kiezen in vergelijking met twee jaar geleden steeds vaker voor een bezorgmaaltijd als ze geen zin hebben om te koken. Ze grijpen daarmee steeds vaker naar de ultra-gemaksoplossing. Dat blijkt uit de FSIN FoodShopper Monitor 2021, ‘Hoe de crisis consumentengedrag verandert’, die medio november verschijnt.