Unilever en Zwanenberg Food Group bundelen krachten

Zwanenberg - Unilever

Unilever wil een strategische samenwerking aangaan met Zwanenberg Food Group. Dit betekent dat Unilever haar vlees-, saus- en soepfabriek in Oss verkoopt aan Zwanenberg Food Group. Zwanenberg wil een volume van circa 18.000 ton van haar vleesconservenproductie in 2019 overplaatsen naar deze fabriek. Hiermee groeit het geproduceerde vleesvolume in de fabriek met 50 procent. De werkgelegenheid zal toenemen met 20 procent.

Strategische samenwerking

Door de strategische samenwerking kan Unox gebruik maken van de sterke innovatiekracht van Zwanenberg op het gebied van vlees-, vegetarische- en snackproducten. Unox kan verder inspelen op de huidige trends. En moet zorgen voor verdere groei van het Unox-merk.

Naast de producten van Unox worden in de fabriek in Oss ook producten van de merken Bertolli en Knorr gemaakt. Alle merken en recepten blijven eigendom van Unilever en Unilever blijft verantwoordelijk voor de marketing en verkoop van de merken. Zwanenberg neemt de productie voor haar rekening. Door deze samenwerking wordt de fabriek in Oss de grootste in het Zwanenberg Food Group-netwerk.

De verkoop van de fabriek betekent voor de huidige 325 medewerkers van Unilever in Oss dat zij allen overgaan naar Zwanenberg Food Group. De transactie wordt voor goedkeuring aan de Autoriteit Consument en Markt voorgelegd en ter advisering aan de ondernemingsraden van Unilever en Zwanenberg Food Group.

Lees ook:

   

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook
Deel consumenten haakt af bij duurdere vleesvervangers

Deel consumenten haakt af bij duurdere vleesvervangers

Afgelopen week verschenen er verschillende berichten over de teruglopende verkopen van vleesvervangers. Is de hype rondom vleesvervangers voorbij? Ceel Elemans,Sector specialist Food, ING, reageert op dit nieuws met onderstaande bericht ‘Duurdere vleesvervangers minder in trek bij consument’.

Markt vleesvervangers blijft groeien in Nederland

Markt vleesvervangers blijft groeien in Nederland

De verkoop van vleesvervangers stokte afgelopen jaar. Volgens experts betekent dit niet dat Nederlanders geen interesse meer hebben in vleesvervangers en zij verwachten dat de markt gewoon door blijft groeien.

Hein Schumacher maakt overstap van FrieslandCampina naar Unilever

Hein Schumacher maakt overstap van FrieslandCampina naar Unilever

Hein Schumacher verlaat Koninklijke FrieslandCampina als CEO per 1 mei. Hij heeft een nieuwe positie geaccepteerd als CEO van Unilever. De raad van commissarissen van FrieslandCampina feliciteert Hein Schumacher met deze nieuwe positie en is het proces gestart voor de benoeming van een nieuwe CEO.