Unilever en Zwanenberg Food Group bundelen krachten

Zwanenberg - Unilever

Unilever wil een strategische samenwerking aangaan met Zwanenberg Food Group. Dit betekent dat Unilever haar vlees-, saus- en soepfabriek in Oss verkoopt aan Zwanenberg Food Group. Zwanenberg wil een volume van circa 18.000 ton van haar vleesconservenproductie in 2019 overplaatsen naar deze fabriek. Hiermee groeit het geproduceerde vleesvolume in de fabriek met 50 procent. De werkgelegenheid zal toenemen met 20 procent.

Strategische samenwerking

Door de strategische samenwerking kan Unox gebruik maken van de sterke innovatiekracht van Zwanenberg op het gebied van vlees-, vegetarische- en snackproducten. Unox kan verder inspelen op de huidige trends. En moet zorgen voor verdere groei van het Unox-merk.

Naast de producten van Unox worden in de fabriek in Oss ook producten van de merken Bertolli en Knorr gemaakt. Alle merken en recepten blijven eigendom van Unilever en Unilever blijft verantwoordelijk voor de marketing en verkoop van de merken. Zwanenberg neemt de productie voor haar rekening. Door deze samenwerking wordt de fabriek in Oss de grootste in het Zwanenberg Food Group-netwerk.

De verkoop van de fabriek betekent voor de huidige 325 medewerkers van Unilever in Oss dat zij allen overgaan naar Zwanenberg Food Group. De transactie wordt voor goedkeuring aan de Autoriteit Consument en Markt voorgelegd en ter advisering aan de ondernemingsraden van Unilever en Zwanenberg Food Group.

Lees ook:

   
Lees ook
Consumenten kopen minder vlees bij combinatie prijsverhoging en informatie over milieuschade

Consumenten kopen minder vlees bij combinatie prijsverhoging en informatie over milieuschade

Consumenten kopen 36 procent minder vlees in de supermarkt als zowel de prijzen worden verhoogd en ze meer informatie krijgen over de milieuschade door vleesproductie. Dit moet wel in combinatie gebeuren, melden het RIVM en de Vrije Universiteit.

Digitaal machineplatform ESPERA wint FT Meat Technology Award 2022

Digitaal machineplatform ESPERA wint FT Meat Technology Award 2022

ESPERA heeft dit jaar de FT Meat Technology Award in ontvangst genomen tijdens de beurs IFFA in Frankfurt, met het digitale machineplatform “THINK4INDUSTRY CARE”. Dit digitale platform stelt een productieteam in staat om met één klik alle machine- en productielijnparameters te overzien.

RIVM: Verlaten ouderlijk huis beïnvloedt vleesconsumptie jongvolwassen

RIVM: Verlaten ouderlijk huis beïnvloedt vleesconsumptie jongvolwassen

Het RIVM publiceert een nieuw onderzoek naar de vleesconsumptie onder jongvolwassenen (18-35 jaar). Vooral het verlaten van het ouderlijk huis en samenwonen met huisgenoten heeft invloed op de vleesconsumptie.