Zwanenberg en Heyde Hoeve gaan samenwerken

evmi-heydehoeve-zwanenberg2

Zwanenberg Food Group en coöperatie Heyde Hoeve gaan nauw samenwerken. Ze willen samen concepten voor vleesproducten ontwikkelen, voor retail, out-of-home en de ambachtelijke slager.

Met de samenwerking kan Heyde Hoeve de eigen filosofie van smaak, ambachtelijkheid, herkomst en transparantie op een grotere schaal uitrollen. Dat meldt Innofood.

Heyde Hoeve-varken

De coöperatie van Tiny Schepers en collega-boeren brengt het Heyde Hoeve-varken op de markt, waarbij er extra aandacht is voor dierenwelzijn.

Voor Zwanenberg past de samenwerkingsovereenkomst in de strategie om samen met ketenpartners kwaliteitsconcepten neer te zetten en de "vierkantsverwaarding van het varken meer gestalte te geven".

Met samenwerking in de keten wil Zwanenberg "meer transparantie over productiewijze en herkomst en een lekkerder en duurzamer eindproduct realiseren”.

Waardecreatie

Volgens Schepers is samenwerking noodzakelijk om “binnen de keten met elkaar tot een betere waardecreatie en een optimale propositie voor de consument” te komen.

“We moeten af van de focus op kostprijs. Je kunt alleen met schaalvergroting nog kostprijsvoordelen behalen. Dat is eindig, zoals al jaren blijkt, en leidt tot verschraling van het aanbod", zegt Schepers.

"Als we de keten willen verduurzamen, aandacht geven aan dierenwelzijn en een echt lekker product willen leveren, is daar geld voor nodig.”

De samenwerking wordt mede ondersteund door Natuur en Milieu en de Stichting Metropolitane Landbouw.

Lees ook:

 
Lees ook
Vion zet in op duurzaamheid

Vion zet in op duurzaamheid

In 2019 zette Vion met de strategie 'Building Balanced Chains' succesvol in op duurzaamheid. Daarnaast was 2019 in financiële zin een goed jaar, met goede marges in Europa en een toegenomen vraag in Azië. Dat staat in het jaarverslag van het bedrijf. In 2020 gaat Vion door met de 'Building Balanced Chains'-strategie, maar het bedrijf voorziet grote...

Vion brengt biologische lijn op de Duitse markt

Vion brengt biologische lijn op de Duitse markt

De populariteit van biologisch vlees in Duitsland neemt toe. In 2019 steeg het marktaandeel met 13,8 procent. Daarom brengt Vion haar biologische lijn 'Der Grüne Weg' op de Duitse markt. Het assortiment bestaat uit biologisch rund- en varkensvlees. Het merk is gebaseerd op Vions Nederlandse bio-merk De Groene Weg.

Horecava en HorecaNetwerk.nl lanceren nieuw online platform

Horecava en HorecaNetwerk.nl lanceren nieuw online platform

Uit onderzoek van de Horecava blijkt dat de bezoekers van de beurs grote behoefte hebben aan informatie. Zoals informatie over leveranciers en producten, trends en ontwikkelingen, maar ook tips en kennis om de bedrijfsvoering te verbeteren. Daarom lanceert de vakbeurs samen met Horecanetwerk een nieuw online platform. De introductie vindt plaats in...