Zwanenberg overweegt verkoop vleeswarentak

Zwanenberg

Zwanenberg Food Group oriënteert zich op de toekomst van haar business unit Fresh Foods. Fresh Foods is de divisie voor gesneden vleeswaren, ambachtelijke snijpalen en delistukken. De optie van verkoop wordt volgens een woordvoerder nadrukkelijk onderzocht. Deze business unit heeft in Nederland een prominente marktpositie opgebouwd. Fresh Foods realiseert een omzet van circa 120 miljoen euro.

Versactiviteiten

Ronald Lotgerink, CEO: "Zwanenberg Food Group heeft in de afgelopen jaren een sterke groei doorgemaakt. Door deze groei staat de onderneming thans voor de keuze hoe zij haar versactiviteiten verder gaat ontwikkelen. Zwanenberg oriënteert zich breed op mogelijkheden om de groei van de Business Unit Fresh Foods te faciliteren." Verkoop is een van deze mogelijkheden.

Zwanenberg Food Group

Met 1.600 medewerkers en een omzet van circa 400 miljoen euro in 2016 behoort Zwanenberg Food Group tot de leidende Europese producenten en exporteurs van vleeswaren en vleesconserven. Zwanenberg beschikt over eigen productielocaties in Nederland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Het concern exporteert vleesconserven naar meer dan 100 landen wereldwijd.

Lees ook:

   
Lees ook
Staking werknemers vleeswarenfabrieken

Staking werknemers vleeswarenfabrieken

Werknemers van diverse vleeswarenfabrieken van Zwaneberg, Stegeman en Terbeke hebben woensdagmiddag 6 december het werk voor onbepaalde tijd neergelegd. De onderhandelingen over een nieuwe CAO liepen eerder vast. FNV en CNV kondigden eerder al acties aan. Het werk is neergelegd in de fabrieken in Wijhe, Almelo, Raalte, Deventer, Lichtenvoorde, Wijchen,...

De omzet van voeding met een keurmerk blijft toenemen

De omzet van voeding met een keurmerk blijft toenemen

Consumenten kiezen steeds meer voor producten met een onafhankelijk keurmerk. De omzet van deze producten is de afgelopen jaren flink toegenomen. Deze groei zet zich in 2017 verder door met een stijging van 29 procent. Met name ASC en het Beter Leven keurmerk groeien fors. Dit blijkt uit de Monitor Keurmerken Retail van onderzoeksbureau IRI. De keurmerken...

Zwanenberg kiest strategisch voor vegetarisch

Zwanenberg kiest strategisch voor vegetarisch

Vleesverwerker Zwanenberg Food Group wil op termijn 50 procent van zijn omzet uit niet-vleesproducten halen, schrijft het FD. Zwanenberg, bekend van Kips leverworst, signaleert een verschuiving van de consumptie van vlees naar vleesvervangers, groenteburgers en plantaardige voedingsmiddelen. Aldo van der Laan, mede-eigenaar en directeur van het familiebedrijf:...

Op de hoogte blijven van alles wat er speelt in de voedingsmiddelenindustrie?

 

Abonneren