Consumenten bestellen boodschappen vaker online

Boodschappentas_unsplash

Niet alleen kleding en bijvoorbeeld elektronica worden online gekocht, ook kiezen consumenten steeds vaker voor het bestellen van boodschappen en maaltijden. Het biedt hen gemak, comfort en levert een flinke tijdsbesparing op. Daar waar het online bestellen van boodschappen in de basis niet duurder is dan het kopen ervan in de fysieke supermarkt. Het groeiend aantal consumenten wat etenswaren online bestelt, maakt dat ook de vraag naar same day delivery van food toeneemt bij organisaties. Consumenten bepalen in de ochtend wat zij hun gasten ’s avonds willen serveren; aan de bezorgdienst de taak om de maaltijd tijdig af te leveren. Een partij die deze snelle bezorging van etenswaren mogelijk maakt is Trunkrs.

Snelle levering van food producten  
Naast de mogelijkheid om bestellingen dezelfde dag nog af te laten leveren bij de consument, bieden veel organisaties de optie om een bestelling een volgende werkdag te laten bezorgen. Vandaag besteld morgen in huis is een service die eigenlijk niet meer mag ontbreken in de dienstverlening naar de consument. Het is voor steeds meer consumenten reden om voor een concurrent te kiezen, wanneer zij zien dat een partij er langer over doet om de bestelling af te leveren. Dat geldt overigens niet alleen bij etenswaren, maar bijvoorbeeld ook bij kleding. Een consument bestelt last-minute een outfit, om deze bij het diner de volgende dag al te kunnen dragen. Speel hier als organisatie op in, zodat je jezelf onderscheidt van concurrenten. 

Levering binnen het afgesproken tijdvak door de bezorgdienst 
Niet alleen een snelle levering is belangrijk. Het is minstens zo wenselijk dat een bestelling binnen het afgesproken tijdvak wordt afgeleverd en dat bij voorkeur over dit tijdvak gecommuniceerd wordt per SMS. Hoelang duurt het nog voordat de bezorger er is? Er is voor klanten niets frustrerender dan een levering die buiten het tijdvak om wordt gedaan, waarbij de consument de hele middag thuis is gebleven. Deze frustratie wordt niet alleen richting de bezorgdienst geuit, maar vaak ook richting de verkoper. Voor organisaties des te meer reden te kiezen voor een betrouwbare bezorgdienst. Het eerder genoemde Trunkrs biedt een service, waarbij bestellingen in 99% van de gevallen binnen het afgesproken tijdvak worden afgeleverd bij de consument. 

Bezorgdiensten die etenswaren bezorgen
Nadeel voor partijen binnen de foodbranche is het gegeven dat niet alle bezorgdiensten etenswaren afleveren. Zoek naar een partij die bestellingen die voor 11.00 uur geplaatst worden, dezelfde dag nog kan afleveren én ervaring heeft met de bezorging van food producten. 

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement