Cocreatie: meer dan een buzzword

Jaap Bos, General Manager Ruitenberg BasIQs

Cocreatie is populair. Het psychologisch aspect ervan heeft zelfs een populaire naam: het IKEA-effect. In 2011 toonde wetenschappelijk onderzoek bij deze retailer aan dat we een product waaraan we zelf een bijdrage hebben geleverd, waardevoller vinden. Er zijn talloze voorbeelden op consumentenniveau. Maar ook eerder  in de keten komt cocreati...
Meer over
Lees ook
Mkb-bedrijven kunnen zich aanmelden voor KVK Innovatie Top 100

Mkb-bedrijven kunnen zich aanmelden voor KVK Innovatie Top 100

De inschrijving voor de zestiende editie van de KVK Innovatie Top 100 is geopend. De Kamer van Koophandel (KVK) roept alle innovatieve ondernemers uit het midden- en kleinbedrijf in Nederland op om mee te doen. Inschrijven kan tot en met 9 juli 2021.

Matchmaking event koppelt tientallen food-bedrijven en start-ups

Matchmaking event koppelt tientallen food-bedrijven en start-ups

Innovatieplatform Brave New Food noemt het eerste Matchmaking Event een succes. Tientallen start-ups gingen virtuaal aan tafel bij gevestigde food-bedrijven voor 130 matchmaking gesprekken en ruim 400 speeddates.

Online platform van TNO moet innovatie in het MKB bevorderen

Online platform van TNO moet innovatie in het MKB bevorderen

TNO (Nederlandse organisatie voor toegepast natuurwetenschappelijk onderzoek) lanceert de "TNO-MKB innovatiemotor" om de samenwerking tussen de organisatie en het midden- en kleinbedrijf te versterken. TNO pompt zelf 5 miljoen extra in het online platform.