Cocreatie: meer dan een buzzword

Jaap Bos, General Manager Ruitenberg BasIQs

Cocreatie is populair. Het psychologisch aspect ervan heeft zelfs een populaire naam: het IKEA-effect. In 2011 toonde wetenschappelijk onderzoek bij deze retailer aan dat we een product waaraan we zelf een bijdrage hebben geleverd, waardevoller vinden. Er zijn talloze voorbeelden op consumentenniveau. Maar ook eerder  in de keten komt cocreati...
Meer over
Lees ook
EVMI jaaroverzicht, deel 5: wetenschap en innovatie

EVMI jaaroverzicht, deel 5: wetenschap en innovatie

De laatste dagen van 2020 zijn aangebroken, hoog tijd voor een terugblik op het afgelopen jaar. In 5 delen bladeren we nog eens door de 8 EVMI's die zijn verschenen.

Open call aan innovatieve food start-ups

Open call aan innovatieve food start-ups

De eerste scoutingsronde van het Europees georiënteerde innovatieplatform Brave New Food is deze week van start gegaan. Het platform roept start-ups en scale-ups op om innovatieve oplossingen te komen pitchen met als doel deze te verbinden aan de uitdagingen van gevestigde bedrijven uit de voedingsindustrie.

Foodvalley NL belangrijke speler in nieuw wereldwijd netwerk Food Innovation Hubs

Foodvalley NL belangrijke speler in nieuw wereldwijd netwerk Food Innovation Hubs

Foodvalley NL wordt de leidende Europese Hub in een nieuw, wereldwijd netwerk van Food Innovation Hubs dat wordt gekatalyseerd en ondersteund in Afrika, Latijns-Amerika en Azië. De samenwerking werd vandaag officieel aangekondigd tijdens Bold Actions for Food as a Force for Good, een pre-event in aanloop naar de VN-top over voedselsystemen in 2021.