Cocreatie: meer dan een buzzword

Jaap Bos, General Manager Ruitenberg BasIQs

Cocreatie is populair. Het psychologisch aspect ervan heeft zelfs een populaire naam: het IKEA-effect. In 2011 toonde wetenschappelijk onderzoek bij deze retailer aan dat we een product waaraan we zelf een bijdrage hebben geleverd, waardevoller vinden. Er zijn talloze voorbeelden op consumentenniveau. Maar ook eerder  in de keten komt cocreati...
Meer over
Lees ook
Onderzoekers VS maken metaal antibacterieel

Onderzoekers VS maken metaal antibacterieel

Onderzoekers van Purdue University ontwikkelden een methode om metalen oppervlakten te behandelen met antibacteriële peptiden. De techniek kan gebruikt worden om besmettingen in voedselverwerkingsfabrieken te voorkomen.

Gold & Green wint Horecava Innovation Award 2020

Gold & Green wint Horecava Innovation Award 2020

Gold & Green heeft de Horecava Innovation Award 2020 gewonnen met het product Pulled Oats, een alternatief voor vlees. Winnaar van de Duurzaamheid Award Karel de Vos is Karma Shoarma van het gelijknamige bedrijf uit Haarlem. De prijsuitreiking vond plaats tijdens de opening van de Horecava.

Nieuw Nederlands bedrijf richt zich op plantaardige vis

Nieuw Nederlands bedrijf richt zich op plantaardige vis

Inmiddels zijn ze niet meer weg te denken in de supermarkt: de schappen met vleesvervangers. Na vlees, moet vis er ook aan geloven. Het nieuwe bedrijf Novish gaat plantaardige visvervangers produceren voor retail en foodservice.