Column | Duurzaamheid is ons hoofdthema

roeland

Tekst: Roeland Dobbelaer

Veel mensen vragen me waarom ik twee jaar geleden samen met enkele partners Alea Publishers oprichtte en uitgever werd van vakbladen in Food, zoals EVMI. Het antwoord is simpel: Naast een commerciële uitdaging zag en zie ik mogelijkheden om de foodsector te helpen verduurzamen.

Als onze lezers goed hebben opgelet, zien ze in al onze vakbladen en op al onze websites dat vraagstukken rond duurzaamheid extra aandacht krijgen. We schrijven over nieuwe ideeën, ontwikkelingen, we laten kansen en mogelijkheden zien. Als uitgeverij hopen we daarmee onze lezers te inspireren om in hun bedrijven ook stappen te zetten richting een duurzame wereld. We hebben geen keuze. Als we met elkaar de opwarming van het klimaat geen halt toeroepen, is het straks einde oefening voor de mensheid, voor de planeet.

De sleutel daarbij is niet alleen van alles minder - minder vliegen, minder vlees eten, minder consumeren, maar vooral ook van alles anders: eiwittransitie, recycling, slimmere en zuinigere technologie. Daarvoor is kennis nodig, heel veel kennis. Die kennis staat centraal op Food Technology, onze nieuwe beurs en congres die we samen met het Mikrocentrum organiseren. Ondernemers, wetenschappers en bankiers vertellen over hun plannen en ideeën voor een duurzame voedselproductie en -verwerking. Ik weet dat er al veel gebeurt, dat er geen bedrijf is dat niet nadenkt over een schonere toekomst. Tijdens de sessies en op de beursvloer zal ik daarover met bezoekers, ondernemers en standhouders in gesprek gaan. Wat doen jullie, wat zijn jullie plannen? Hoe kunnen we elkaar helpen, van bedrijf tot bedrijf om de klimaatdoelstellingen te halen? Ik kijk ernaar uit om dat te horen. Laat Food Technology een inspirerend en hoopvol event worden.

Communicatie-advies tijdens Food Technology

Bereik jij je klanten wel goed genoeg? Straalt je website wel uit wie je bent als ondernemer? Wil je aandacht voor een bijzonder evenement of wil je je jubileum vieren met een eigen magazine op papier of online? EVMI helpt je graag op weg. EVMI wordt uitgegeven door Alea Publishers, de grootste foodvakbladenuitgeverij van Nederland. Als uitgever van meerdere vakbladen hebben we veel ervaring in de food & drinks-branche. Naast EVMI geven we onder meer Bakkers in Bedrijf, Vakblad IJs, Vleesmagazine, Vismagazine en Voeding Nu uit. En behalve kennis van deze branches en inzicht in het runnen van ondernemingen, hebben wij ervaring met het opzetten van communicatiecampagnes die doelgroepen echt bereiken.

We geven niet alleen zelf magazines uit maar stellen onze kennis en ervaring ook beschikbaar aan anderen. We verlenen uitgeefdiensten, zijn bladenmaker of bladendokter, ontwerpen bladen, bouwen websites en digitale magazines en verzorgen marketing en sales.

Al deze kennis en ervaring zetten we tijdens Food Technology graag in om de voedings­middelenindustrie verder te helpen. We bieden bezoekers en standhouders drie dagen lang de mogelijkheid om in gesprek te gaan met onze mensen over hun communicatie-vraagstuk. Wil je een professionele blik op jouw website, wil je een plan voor je sociale media-aanpak of zoek je andere manieren om te communiceren met je doelgroep? Kom gerust langs voor een gedegen en toch vrijblijvend advies. Je vindt ons op stand nummer 72.

Meer weten of je alvast aanmelden voor een gesprek? Mail dan naar info@aleapublishers.nl

Lees ook

Food Technology 2022

Dwarsgezeten door COVID is het er van 13 tot 14 april toch van gekomen: de vakbeurs en activiteitenprogramma Food Technology. En dat is maar goed ook, want deze happening is moeilijk denkbaar als online evenement.

Druk op bedrijven om te verduurzamen neemt toe maar aandacht lijkt te verslappen

Druk op bedrijven om te verduurzamen neemt toe maar aandacht lijkt te verslappen

Duurzaamheid staat bij veel bedrijven op de agenda, maar er is nog een lange weg te gaan. Dat zegt Cees Elemans van ING tijdens zijn presentatie ‘Verankering van duurzaamheid in uw businessmodel’ op Food Technology 2022.

Transitie naar gezonder en duurzamer voedselaanbod noodzakelijk

Transitie naar gezonder en duurzamer voedselaanbod noodzakelijk

De voedingsindustrie moet veranderen en met een duurzamer en gezonder aanbod komen. Daarvoor pleit keynote speaker Jaap Seidell tijdens zijn lezing op de tweede dag van Food Technology. “We hebben ons kapot geïnnoveerd aan producten voor kinderen, maar het zijn allemaal producten die ze eigenlijk niet zouden moeten eten.”