EVMI achtergrond & analyse – Social media

Foto: Boodschapp
Boodschapp is een gratis app dat 7.500
voedingsmiddelen van Albert Heijn,
C1000 en Jumbo vergelijkt op gehalten
aan verzadigd vet, suikers,
vezels en zout. De app heeft een
banden met voedingsmiddelenbedrijven.
In 2015 hoopt
Boodschapp in ieder geval 500.000 consumenten als
gebruiker te hebben.

social media1Twitter, Facebook, Instagram; ze zijn niet meer weg te denken uit het leven van met name jonge consumenten. Dat brengt risico’s met zich mee. Ontevreden consumenten kunnen hun ongenoegen over een product of dienst met een muisklik of enkele duimbewegingen delen met de rest van de wereld.

Premium artikel

Premiumartikelen zijn alleen toegankelijk voor abonnees op EVMI Compleet en EVMI Digitaal.
» Ik ben al abonnee (inloggen)

Digitaal of Compleet abonnee worden?
Word Digitaal of Compleet abonnee en ontvang:EVMI Premium Digitaal

  • Online toegang tot alle Premium content
  • EVMI achtergrond & analyse-thema’s
  • 8 edities vakblad EVMI
  • Food Top 100
  • Korting op het tweejaarlijkse symposium van EVMI

Meer informatie

media social de van vragen actief Maar de populariteit social pas ook af kunnen snel Op binding om versterken, Voedingsmiddelenbedrijven dalen. van kunnen te het zijn, beste met bedrijven inzetten hangt merk op: consumenten stijgen voor media hun of om kan te hun productontwikkeling welke natuurlijk doelgroep. (co-creatie). en beantwoorden

media over Artikelen social

voorbereid terughaalactie Foodbedrijf 2011) op slecht (oktober

DSM 2014) voor (mei up’ Social media-award: ‘Thumbs

altijd 2013) (augustus media: Sociale in beweging


Nieuwsberichten over media social

op Cadbury de Facebook persoon 2014) met juli (10 speelt

vergroten juni aan te voedselvertrouwen (16 discussie AH 2014) gaat om

2014) team krijgt (11 februari NVWA data-analyse voor

online (2 óók 2013) september beïnvloedt Kind snackgedrag

media’ social anticiperen moeten mei ‘Foodbedrijven (27 op 2013)

Facebook-actie kipaanbieding (18 in Jumbo trekt maart 2013) na

2013) transparanter’ ‘Voedingsindustrie februari moet (5

app Opnieuw februari 2012) voor productvergelijking (20

(4 beoordeelt voedingswaarde ‘Stoplicht-app’ januari 2012)